Aston Martin Rapide Jet 2+2 jako kombík pro britského sběratele

Italské studio Bertone připravilo pro jistého sběratele jedinečný prototyp Aston Martin Rapide s karoserií ve stylu shooting brake. A jak je vidět, dílko se celkem podařilo.

Možná jsme si jen mezi luxusními vozy na čtyř a pětidveřové karoserie zvykli (např. Porsche Panamera), ale nám se zdá vůz na snímcích jako docela zdařilý. Sleduje styl rychlých kombíků, které kdysi byly zvláště ve Velké Británii docela populární a přezdívalo se jim shooting brake. Do velkosériové produkce tento druh karoserie vrátilo před dvěma lety představené Ferrari FF následované americkým Fiskerem Surf a německým modelem Mercedes-Benz CLS Shooting Brake.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zakázkový prototyp Aston Martin Jet 2+2 bude k vidění na autosalonu v Ženevě

Nyní přichází jedinečná stavba v podobě prototypu Jet 2+2, který na objednávku jistého britského sběratele připravila italská karosárna Bertone a sleduje právě styl shooting brake. Zadavatel zakázky souhlasil s tím, že se nejnovější přírůstek do jeho sbírky automobilů značky Aston Martin ukáže nejširší veřejnosti na nadcházejícím autosalonu v Ženevě.

Novinka vychází ze sportovního čtyřdveřového sedanu s výklopnou zádí Aston Martin Rapide, který byl představen již před třemi roky a teprve před několika dny se dočkal dále posíleného provedení Aston Martin Rapide S. Prototyp Bertone Jet 2+2 do jisté míry připomíná studii Porsche Panamera Sport Turismo z loňské Paříže. Na první pohled si na něm všimneme hlavně prodloužené střechy, přepracovaných sloupků C, rozšířených zadních blatníků a upravených obou konců karoserie.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
U Bertoneho tomuto Astonu věnovali prodlouženou střechu a přepracovaný interiér

Uspořádání sedadel je charakterizováno vzorcem 2+2 a celý interiér byl kompletně nečalouněn podle přání zákazníka. Pod přední kapotou najdeme celohliníkový, šestilitrový dvanáctiválcový motor naladěný na 477 koní (350 kW) při 6 000 ot./min. a točivý moment rovných 600 Nm při 5 000 ot./min., který byl převzat z původní verze Rapide (nový Rapide S dává 565 koní/416 kW výkonu a 620 Nm točivého momentu).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aston Martin DB2/4 (1953), zřejmě první Aston Martin s karoserií Bertone

Tento pozoruhodný vůz má být zároveň oslavou 60. výročí spolupráce společností Aston Martin a Bertone. Prvním výsledkem jejich kooperace pro běžný provoz byl v roce 1953 roadster Aston Martin DB2/4 Bertone.

Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

dnes | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků