Aston Martin Rapide Jet 2+2 jako kombík pro britského sběratele

Italské studio Bertone připravilo pro jistého sběratele jedinečný prototyp Aston Martin Rapide s karoserií ve stylu shooting brake. A jak je vidět, dílko se celkem podařilo.

Možná jsme si jen mezi luxusními vozy na čtyř a pětidveřové karoserie zvykli (např. Porsche Panamera), ale nám se zdá vůz na snímcích jako docela zdařilý. Sleduje styl rychlých kombíků, které kdysi byly zvláště ve Velké Británii docela populární a přezdívalo se jim shooting brake. Do velkosériové produkce tento druh karoserie vrátilo před dvěma lety představené Ferrari FF následované americkým Fiskerem Surf a německým modelem Mercedes-Benz CLS Shooting Brake.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zakázkový prototyp Aston Martin Jet 2+2 bude k vidění na autosalonu v Ženevě

Nyní přichází jedinečná stavba v podobě prototypu Jet 2+2, který na objednávku jistého britského sběratele připravila italská karosárna Bertone a sleduje právě styl shooting brake. Zadavatel zakázky souhlasil s tím, že se nejnovější přírůstek do jeho sbírky automobilů značky Aston Martin ukáže nejširší veřejnosti na nadcházejícím autosalonu v Ženevě.

Novinka vychází ze sportovního čtyřdveřového sedanu s výklopnou zádí Aston Martin Rapide, který byl představen již před třemi roky a teprve před několika dny se dočkal dále posíleného provedení Aston Martin Rapide S. Prototyp Bertone Jet 2+2 do jisté míry připomíná studii Porsche Panamera Sport Turismo z loňské Paříže. Na první pohled si na něm všimneme hlavně prodloužené střechy, přepracovaných sloupků C, rozšířených zadních blatníků a upravených obou konců karoserie.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
U Bertoneho tomuto Astonu věnovali prodlouženou střechu a přepracovaný interiér

Uspořádání sedadel je charakterizováno vzorcem 2+2 a celý interiér byl kompletně nečalouněn podle přání zákazníka. Pod přední kapotou najdeme celohliníkový, šestilitrový dvanáctiválcový motor naladěný na 477 koní (350 kW) při 6 000 ot./min. a točivý moment rovných 600 Nm při 5 000 ot./min., který byl převzat z původní verze Rapide (nový Rapide S dává 565 koní/416 kW výkonu a 620 Nm točivého momentu).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aston Martin DB2/4 (1953), zřejmě první Aston Martin s karoserií Bertone

Tento pozoruhodný vůz má být zároveň oslavou 60. výročí spolupráce společností Aston Martin a Bertone. Prvním výsledkem jejich kooperace pro běžný provoz byl v roce 1953 roadster Aston Martin DB2/4 Bertone.

Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 74 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2006
Stav: 140 742 km
Cena: 85 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků