Aston Martin Rapide jde do výroby, první oficiální fotografie odhalena

Vývoj dlouho připravovaného čtyřdveřového sportovního modelu automobilky Aston Martin se pomalu blíží ke konci a novinka, která byla předznamenána již v roce 2006 konceptem Rapide, se již brzy začne vyrábět. Novému modelu přitom patří hned dvě významnější prvenství - nejenže jde o první sportovní čtyřdveřový sedan, ale je to zároveň první Aston Martin, jenž se bude vyrábět mimo území Velké Britanie a to konkrétně ve fabrice Magna Steyr u rakouského města Graz.

Spolu s novým oficiálním snímkem, zachycujícím Aston Martin Rapide z profilu, vydal výrobce i několik dalších specifikací. Tou nejpodstatnější zřejmě je, že novinka bude poháněna šestilitrovým dvanáctiválcem s výkonem 375 kW/470 koní a maximálním točivým momentem 600 Nm. Veškerá síla z agregátu bude distribuována na kola zadní nápravy a to přes šestistupňovou automatickou převodovku Touchtronic s možností sekvenčního řazení přes „pádla“ umístěná pod volantem. Podle oficiálního vyjádření bude tento čtyřmístní sporťák lídrem ve své třídě a to jak po stránce výkonu, tak po stránce zpracování. První kousky by se zákazníkům měli dostat začátkem příštího roku a plné představení nového Astonu nás čeká zřejmě až na podzim ve Frankfurtu.
Vypadá to tak, že válka v kategorii supersedanů začala. Po Porsche Panamera zde máme nepochybně další kousek, který rozčeří pokojnější vody luxusních automobilek. Připomeňme, že k podobnému kroku se chystá, nebo alespoň donedávna chystalo i Lamborgini, jenž vloni v Paříži odhalilo čtyřdveřový koncept Estoque.
Klepněte pro větší obrázek 
Aston Martin Rapide
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků