Aston Martin přesunuje výrobu modelu Rapide na ostrovy

Ulrich Bez, výkonný ředitel Aston Martinu, oznámil, že výroba čtyřdveřového modelu Rapide bude přesunuta na britské ostrovy do závodu automobilky v Gaydonu. Tento závod leží ve Warwickshiru ve střední Anglii a patří k nejmodernějším, je zde i sídlo automobilky.

Bezova slova jistě nepotěšila naše jižní sousedy, Rapide se totiž vyráběl právě tam, v závodech Magna Steyer v Rakousku.  

Ulrich Bez řekl, že závod v Gaydonu je nyní připravený na to, aby se tu rozjela vedle dalších vozů také výroba Rapide. Co se týká termínu, kdy odsud sjede tento automobil poprvé z výrobních pásů, zmínil druhou polovinu roku 2012.

Aston Martin kontaktoval Magna Steyer v roce 2008 s tím, že nemá ve svých závodech dostatečnou kapacitu na výrobu modelu Rapide. Obě společnosti se dohodli na spolupráci a výroba čtyřdveřového luxusního modelu se rozjela koncem roku 2009, na plnou kapacitu se v rakouském závodu dostala v příštím roce. 

"Proč nyní to stěhování?“ odpovídá Bez. „Naše celková produkce se v posledních letech nijak výrazně nezměnila. Ovšem nyní vyrábíme daleko bohatší mix modelů – osm řad (plus pět variant). Když to srovnám s rokem 2008, tak jsme měli jen tři modelové řady (plus dvě varianty). Je tedy vidět, že už to v závodě v Gaydonu zvládáme. A proto je možné sem nyní výrobu Rapide přesunout.“ 

Na závěr své řeči nezapomněl šéf Aston Martinu Rakušanům poděkovat. Reakci Magna Steyer jsme zatím nikde nezachytili.
 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků