Aston Martin přesunuje výrobu modelu Rapide na ostrovy

Ulrich Bez, výkonný ředitel Aston Martinu, oznámil, že výroba čtyřdveřového modelu Rapide bude přesunuta na britské ostrovy do závodu automobilky v Gaydonu. Tento závod leží ve Warwickshiru ve střední Anglii a patří k nejmodernějším, je zde i sídlo automobilky.

Bezova slova jistě nepotěšila naše jižní sousedy, Rapide se totiž vyráběl právě tam, v závodech Magna Steyer v Rakousku.  

Ulrich Bez řekl, že závod v Gaydonu je nyní připravený na to, aby se tu rozjela vedle dalších vozů také výroba Rapide. Co se týká termínu, kdy odsud sjede tento automobil poprvé z výrobních pásů, zmínil druhou polovinu roku 2012.

Aston Martin kontaktoval Magna Steyer v roce 2008 s tím, že nemá ve svých závodech dostatečnou kapacitu na výrobu modelu Rapide. Obě společnosti se dohodli na spolupráci a výroba čtyřdveřového luxusního modelu se rozjela koncem roku 2009, na plnou kapacitu se v rakouském závodu dostala v příštím roce. 

"Proč nyní to stěhování?“ odpovídá Bez. „Naše celková produkce se v posledních letech nijak výrazně nezměnila. Ovšem nyní vyrábíme daleko bohatší mix modelů – osm řad (plus pět variant). Když to srovnám s rokem 2008, tak jsme měli jen tři modelové řady (plus dvě varianty). Je tedy vidět, že už to v závodě v Gaydonu zvládáme. A proto je možné sem nyní výrobu Rapide přesunout.“ 

Na závěr své řeči nezapomněl šéf Aston Martinu Rakušanům poděkovat. Reakci Magna Steyer jsme zatím nikde nezachytili.
 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků