Aston Martin překvapí novým Vantage V12

Aston Martin letos v Ženevě představí dvanáctiválcovou verzi typu Vantage. Ta nabídne výkon více než 500 koní.

Aston Martin Vantage V12 se tím stane jedním z vůbec nejvýkonnějších vozů značky v její pětadevadesátileté historii. Nový model bude vycházet z osmiválcového typu Vantage, ale konstruktéři do něj vestavěli dvanáctiválcové šestilitrové srdce z vlajkové lodi Astonu, modelu DBS. Výkon zůstal beze změn, dosahuje tedy 510 koní a točivý moment vrcholí hodnotou 570 Nm. Ten se přenáší na kola zadní nápravy s celkovým převodem 3,71:1 skrze šestistupňovou převodovku. Vantage V12 zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,2 s (o jednu desetinu vteřiny rychleji než DBS se shodnou pohonnou jednotkou) a dosáhne rychlosti 305 km/h.

Při podrobnějším průzkumu najdeme řadu drobných odlišností na karosérii, ale též na podvozku, nový diferenciál s omezenou svorností je třeba poháněn hliníkovým kardanem. Ani motor se nevyhnul úpravám. Modifikované sací potrubí dostalo obtokovou větev, jež se otevírá při 5 500 ot./min., přepracován byl systém zapalování. Dvanáctiválcová pohonná jednotka je o rovný metrák těžší než ta osmiválcová, ale díky dalším úpravám na technice vozu narostla nakonec pohotovostní hmotnost celého vozu jen o 50 kg na přesto vysokých 1 680 kg. Všechna kola jsou nezávisle zavěšena na zdvojených příčných ramenech, nové jsou pružiny, tlumiče i stabilizátory. Na devatenáctipalcových kovaných ráfcích jsou nazuty pneumatiky Pirelli P Zero Corsa, razantní jízda je korigována uhlíkovo keramickými kotouči a mohutnými brzdovými třmeny s šesti pístky vpředu a se čtyřmi vzadu.

Vzhled vozu byl pro použití nového motoru optimalizován s ohledem na specifické potřeby pro proudění vzduchu. Vyhovělo se jim například použitím nového předního spoileru, kapoty s ventilačními mřížkami, malého spoileru na víku zavazadlového prostoru či agresivního difuzoru v zadním nárazníku. Model Vantage V12 se bude vyrábět v ústředí značky Aston Martin v britském Gaydonu spolu s modely DBS, DB9 a Vantage V8. Dodávky nového typu začnou koncem letošního léta a jeho cena bude zveřejněna současně s premiérou vozu na letošním ženevském autosalonu. Produkce bude omezena na 500 kusů ročně, přesto se můžeme těšit na opravdový skvost, jenž ozdobí jistě každou sbírku a jehož cena bude s časem růst. Zákazníci v USA však mají smůlu: nový model nesplnil místní požadavky na pasivní bezpečnost a emisní limity a na místní trh se proto nedostane...  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin Vantage V12
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků