Aston Martin One-77: konečně známe detaily

Na více informací o modelu One-77 nás Aston Martin nechal řádně čekat. Nyní už víme, že půjde o vůz plný superlativů. V čem je výjimečný?

Příchod nového Astonu Martin s typovým označením One-77 byl předznamenán ještě před zahájením loňského autosalonu v Paříži, kde se jeden předprodukční exemplář sice ukázal, ale po celou dobu výstavy zůstala jeho větší část zahalena plachtou. Fanoušci, očekávající odhalení tohoto speciálního modelu tedy zřejmě z Paříže odcházeli poněkud zklamaní, nicméně letos v Ženevě si mohou vše vynahradit. One-77 se zde konečně odhalil celý a s jeho debutem zmizely i poslední spekulace, které byly nahrazeny oficiálními informacemi.

Hned na úvod si ale řekněme, že to podstatné o novém Astonu jsme už nějakou tu dobu tušili. Třeba to, že jej bude pohánět šestilitrový dvanáctiválec s mamutím výkonem 551 kW/750 koní, u něhož se oproti verzi z modelu DBS podařilo snížit hmotnost o 10 procent. O přesun výkonu na kola zadní nápravy se stará šestistupňová manuální převodovka ovládána přes „pádla“ pod volantem a díky propracované technice, výkonnému motoru a relativně nízké hmotnosti (zhruba 1 500 kg) se sprint z nuly na stovku tomuto modelu podaří za zhruba tři a půl vteřiny. Maximální rychlost prý výrazně převyšuje hodnotu 320 km/h.
Podle oficiální tiskové zprávy se konstruktéři zaměřili i na podvozkovou část, která je oproti ostatním modelům výrazně lepší a postará se prý o dokonalý požitek z jízdy. Bezpeční zastavení, či zpomalení mají na starosti karbon-keramické brzdy a kontakt se zemí zabezpečují semi-slicky Pirelli P Zero Corsa.
Při vývoji nového modelu se automobilka zřejmě do jisté míry inspirovala svými konkurenty, kteří již v současnosti nabízejí pro své modely nejeden individualizační program, prostřednictvím něhož si každý zákazník může upravit vůz k obrazu svému. Stejnou možnost budou mít i majitelé Astonu One-77, při němž si budou moci vybrat z pestré palety exteriérových a interiérových doplňků, přičemž největší možnosti individualizace budou mít právě v kokpitu. Ten zatím automobilka, jako jedinou část, své novinky zatím před světem skrývá, ovšem jeho odhalení je pouze otázkou času.
Závěrem už jenom doplňme, že vyrobeno bude pouze 76 dalších kusů a předpokládá se, že i navzdory vysoké pořizovací ceně zhruba 1,2 milionu liber (zhruba 34 milionů Kč) se u prodejců příliš neohřejí.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Aston Martin One-77
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 48 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků