Aston Martin One-77: konečně známe detaily

Na více informací o modelu One-77 nás Aston Martin nechal řádně čekat. Nyní už víme, že půjde o vůz plný superlativů. V čem je výjimečný?

Příchod nového Astonu Martin s typovým označením One-77 byl předznamenán ještě před zahájením loňského autosalonu v Paříži, kde se jeden předprodukční exemplář sice ukázal, ale po celou dobu výstavy zůstala jeho větší část zahalena plachtou. Fanoušci, očekávající odhalení tohoto speciálního modelu tedy zřejmě z Paříže odcházeli poněkud zklamaní, nicméně letos v Ženevě si mohou vše vynahradit. One-77 se zde konečně odhalil celý a s jeho debutem zmizely i poslední spekulace, které byly nahrazeny oficiálními informacemi.

Hned na úvod si ale řekněme, že to podstatné o novém Astonu jsme už nějakou tu dobu tušili. Třeba to, že jej bude pohánět šestilitrový dvanáctiválec s mamutím výkonem 551 kW/750 koní, u něhož se oproti verzi z modelu DBS podařilo snížit hmotnost o 10 procent. O přesun výkonu na kola zadní nápravy se stará šestistupňová manuální převodovka ovládána přes „pádla“ pod volantem a díky propracované technice, výkonnému motoru a relativně nízké hmotnosti (zhruba 1 500 kg) se sprint z nuly na stovku tomuto modelu podaří za zhruba tři a půl vteřiny. Maximální rychlost prý výrazně převyšuje hodnotu 320 km/h.
Podle oficiální tiskové zprávy se konstruktéři zaměřili i na podvozkovou část, která je oproti ostatním modelům výrazně lepší a postará se prý o dokonalý požitek z jízdy. Bezpeční zastavení, či zpomalení mají na starosti karbon-keramické brzdy a kontakt se zemí zabezpečují semi-slicky Pirelli P Zero Corsa.
Při vývoji nového modelu se automobilka zřejmě do jisté míry inspirovala svými konkurenty, kteří již v současnosti nabízejí pro své modely nejeden individualizační program, prostřednictvím něhož si každý zákazník může upravit vůz k obrazu svému. Stejnou možnost budou mít i majitelé Astonu One-77, při němž si budou moci vybrat z pestré palety exteriérových a interiérových doplňků, přičemž největší možnosti individualizace budou mít právě v kokpitu. Ten zatím automobilka, jako jedinou část, své novinky zatím před světem skrývá, ovšem jeho odhalení je pouze otázkou času.
Závěrem už jenom doplňme, že vyrobeno bude pouze 76 dalších kusů a předpokládá se, že i navzdory vysoké pořizovací ceně zhruba 1,2 milionu liber (zhruba 34 milionů Kč) se u prodejců příliš neohřejí.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Aston Martin One-77
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků