Aston Martin One-77: konečně známe detaily

Na více informací o modelu One-77 nás Aston Martin nechal řádně čekat. Nyní už víme, že půjde o vůz plný superlativů. V čem je výjimečný?

Příchod nového Astonu Martin s typovým označením One-77 byl předznamenán ještě před zahájením loňského autosalonu v Paříži, kde se jeden předprodukční exemplář sice ukázal, ale po celou dobu výstavy zůstala jeho větší část zahalena plachtou. Fanoušci, očekávající odhalení tohoto speciálního modelu tedy zřejmě z Paříže odcházeli poněkud zklamaní, nicméně letos v Ženevě si mohou vše vynahradit. One-77 se zde konečně odhalil celý a s jeho debutem zmizely i poslední spekulace, které byly nahrazeny oficiálními informacemi.

Hned na úvod si ale řekněme, že to podstatné o novém Astonu jsme už nějakou tu dobu tušili. Třeba to, že jej bude pohánět šestilitrový dvanáctiválec s mamutím výkonem 551 kW/750 koní, u něhož se oproti verzi z modelu DBS podařilo snížit hmotnost o 10 procent. O přesun výkonu na kola zadní nápravy se stará šestistupňová manuální převodovka ovládána přes „pádla“ pod volantem a díky propracované technice, výkonnému motoru a relativně nízké hmotnosti (zhruba 1 500 kg) se sprint z nuly na stovku tomuto modelu podaří za zhruba tři a půl vteřiny. Maximální rychlost prý výrazně převyšuje hodnotu 320 km/h.
Podle oficiální tiskové zprávy se konstruktéři zaměřili i na podvozkovou část, která je oproti ostatním modelům výrazně lepší a postará se prý o dokonalý požitek z jízdy. Bezpeční zastavení, či zpomalení mají na starosti karbon-keramické brzdy a kontakt se zemí zabezpečují semi-slicky Pirelli P Zero Corsa.
Při vývoji nového modelu se automobilka zřejmě do jisté míry inspirovala svými konkurenty, kteří již v současnosti nabízejí pro své modely nejeden individualizační program, prostřednictvím něhož si každý zákazník může upravit vůz k obrazu svému. Stejnou možnost budou mít i majitelé Astonu One-77, při němž si budou moci vybrat z pestré palety exteriérových a interiérových doplňků, přičemž největší možnosti individualizace budou mít právě v kokpitu. Ten zatím automobilka, jako jedinou část, své novinky zatím před světem skrývá, ovšem jeho odhalení je pouze otázkou času.
Závěrem už jenom doplňme, že vyrobeno bude pouze 76 dalších kusů a předpokládá se, že i navzdory vysoké pořizovací ceně zhruba 1,2 milionu liber (zhruba 34 milionů Kč) se u prodejců příliš neohřejí.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Aston Martin One-77
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků