Aston Martin odhaluje nový speciál Vantage GT3

Automobilka Aston Martin poodhalila vzhled svého závodního vozu připraveného pro ostré nasazení ve třídě GT3.

Z této zprávy budou potěšeni nejen fandové značky Aston Martin, ale také všichni ti, kteří jsou zapáleni pro motoristický sport. Aston Martin totiž vůbec poprvé poodhalil podobu svého nového závodního speciálu s prozatímním označením Vantage GT3, který ve službách závodních týmů nahradí dosavadní model DBRS9 GT3. Svoji pětiletou kariéru odstartoval v roce 2006 na Le Mans a vznikl v počtu 26 kusů, které dobyly řady úspěchů v národních i mezinárodních šampionátech. Odvozen byl od omezené série vozů Aston Martin DBRS9 pro běžný provoz. V okruhových závodech FIA GT novinka doplní také stávající Aston Martin Vantage pro slabší třídu GT2.

„Aston Martin DBRS9 byl velmi úspěšným strojem třídy GT3 a i přes své šestileté stáří je konkurenceschopný dodnes,“ tvrdí John Gaw, ředitel divize Aston Martin Racing. „Nicméně vývoj se posunul vpřed a potřebovali jsme postavit zcela nový vůz, v němž jsme uplatnili naše šestileté zkušenosti a aplikovali nejnovější techniku, abychom mohli v úspěších v kategorii GT3 pokračovat.“

Nejnovější závodní automobil značky Aston Martin je stále ve stádiu vývoje, nicméně konstruktéři mají za cíl postavit vůz s pohotovostní hmotností 1 250 kg a motorem o výkonu 600 britských koní (608 koní, resp. 447 kW) a točivém momentu až 700 Nm. Podle vyjádření továrny bude první prototyp nového Vantage GT3 dokončen letos v červnu a během letošního roku projde rozsáhlými testy. Série první desítky vozů pak má být soukromým stájím k dispozici na počátku sezóny 2012. Doplní škálu závodních vozů sestávající z jižvýše zmíněné verze GT2 a dále pak modelů Vantage N24 (GT4), AMR-One LMP a DBR9 GT1, který v barvách týmu Young Driver AMR prohání také Tomáš Enge.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin Vantage GT3 do závodního zápolení nastoupí v sezóně 2012
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků