Aston Martin navrhnul patrový autobus pro Londýn

Vloni vybral londýnský starosta Boris Johnson spolu se zástupci místního dopravního podniku (TfL) dva návrhy pro novodobé, pro Londýn typické patrové autobusy. Do soutěže se přitom přihlásilo plných sedm stovek návrhů, do nejužšího výběru se pak dostaly varianty z dílen Aston Martinu, na němž se podílela architektonická společnost Foster and Partners, a od Capoco Designu. Návrh Astonu nese řadu prvků podobných jeho sportovním vozům, konstrukce těží z předností velmi dobré manévrovatelnosti, nulových emisí, solárních panelů na střeše a ovládáním po drátě (drive-by-wire).

V současnosti byla oslovena řada továren na autobusy, aby se podílela na vývoji celého vozu. Vzhled bude kombinovat prvky z obou vítězných studií, ale bude třeba jej adaptovat na přísné regulační předpisy, jež se týkají přístupnosti, bezpečnosti, spolehlivosti a ekologických limitů. Finální podoba nového „doubledeckeru“ bude známa ještě letos, ale v ulicích se první vozy neobjeví dříve než v roce 2011. Řadu z dosavadních autobusů přitom ze služby odvolala jejich nepřístupnost pro vozíčkáře.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků