Aston Martin končí s modelem Rapide. Vloni se ho prodala pouhá stovka

Plány značky Aston Martin s modelem Rapid se ukázaly jako nereálné. Po sedmi letech od zahájení prodejů tedy jeho výroba skončí a nástupce nebude.

Dva tisíce kusů ročně. To byl plán ročních prodejů, který modelu Rapide přidělili šéfové automobilky Aston Martin po jeho uvedení na trh v roce 2010.

Jenže už po dvou letech se ukázalo, že to není realistické číslo, a proto byla výroby přesunutá z rakouského závodu Magna Steyer ve Štýrském Hradci do Velké Británii. Ani tento impuls však nebyl nic platný. Vloni se podařilo prodat pouhých sto osm kusů tohoto supersedanu.

Oznámení o konci výroby bez nástupce je přesto poněkud překvapivé. Ještě na počátku března totiž měla v Ženevě premiéru "ostrá" verze AMR, která si dělá čáku na to, být nejrychlejším sedanem světa. Atmosférický dvanáctiválec pod kapotou má výkon 600 koní a maximální rychlost činí 338 kilometrů v hodině.

"Rapide, jak jej znáte nyní, bude na jedné straně nahrazen crossoverem DBX, na druhé pak novým luxusním sedanem Lagonda," prozradil šéf značky Andy Palmer.

Uvedení Lagondy je naplánované na rok 2020.

Navíc příští rok má přijít elektrická verze RapidE s osmisetkoňovým motorem a dojezdem 320 kilometrů.

Obsáhlou galerii snímků vozu najdete zde:  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků