Aston Martin: jméno Lagonda se vrátí, ale jen pro Čínu

Vábení segmentu luxusních SUV je silné a zřejmě k životu vrátí značku Lagonda.

Zmíníme-li jméno Lagonda, ihned si vzpomenete na poněkud bizarně působící hranatý sedan Aston Martin Lagonda z půle sedmdesátých let, který vynikal futuristickým vzezřením i technikou, ale na zákazníky (snad i díky častým poruchám složité elektroniky) nezapůsobil. A je to možná škoda, neboť v první polovině 20. století tehdy ještě samostatná značka Lagonda vyráběla někdy i opravdu krásná luxusní auta s velkými motory.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aston Martin Lagonda: studie z autosalonu v Ženevě v roce 2009

ASTON MARTIN LAGONDA

Tento sedan se vyráběl v Anglii v letech 1979 až 1990 a vzniklo jen 645 vozů. Z 0 na 100 km/h zrychloval za 7,9 s a jel až 238 km/h.

Na autosalonu v Ženevě se v roce 2009 pod značkou Aston Martin, která jméno Lagonda v roce 1947 koupila, objevila studie SUV se staronovým označením Lagonda. A potenciál její sériové výroby je nyní blíže než kdykoli před tím.


Retro | Aston Martin

Aston Martin Lagonda: nekonvenční aristokrat

Oproti „ošklivé“ Lagondě ze sedmdesátých let si ale novinka zřejmě příliš nepolepší: nepůjde k návratu k prapůvodním kořenům, ale o příklon k populárnímu segmentu luxusních SUV. Nejvyšší muž značky Aston Martin nyní potvrdil, že ze jména Lagonda hodlá udělat novou vlajkovou loď, přičemž modifikované provedení tři roky starého konceptu se má na silnicích objevit „v následujícím roce“.

SUV | Aston Martin

Aston Martin Lagonda: nové snímky britského SUV

Hlavním posláním Lagondy má být zapůsobit na zákazníky v Číně a na dalších rozvojových trzích, kteří sice kupují vyložené supersporty jako Aston Martin DBS, ale ve velkém skupují především luxusní SUV (stojí za tím také špatné vozovky v Číně, Indii nebo Rusku, jež svezení se supersportem zrovna nepřejí). Na tento trend v poslední době reagují například Lamborghini Urus a Bentley EXP 9 F, což je pro značku Aston Martin (ale zdaleka nejen pro ni) další výzvou.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Škoda Octavia 1.4
Rok výroby: 2010
Stav: 98 100 km
Cena: 160 000 Kč
Škoda Fabia 1.2
Rok výroby: 2011
Stav: 103 521 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Fabia 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 142 201 km
Cena: 75 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků