Aston Martin: jméno Lagonda se vrátí, ale jen pro Čínu

Vábení segmentu luxusních SUV je silné a zřejmě k životu vrátí značku Lagonda.

Zmíníme-li jméno Lagonda, ihned si vzpomenete na poněkud bizarně působící hranatý sedan Aston Martin Lagonda z půle sedmdesátých let, který vynikal futuristickým vzezřením i technikou, ale na zákazníky (snad i díky častým poruchám složité elektroniky) nezapůsobil. A je to možná škoda, neboť v první polovině 20. století tehdy ještě samostatná značka Lagonda vyráběla někdy i opravdu krásná luxusní auta s velkými motory.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aston Martin Lagonda: studie z autosalonu v Ženevě v roce 2009

ASTON MARTIN LAGONDA

Tento sedan se vyráběl v Anglii v letech 1979 až 1990 a vzniklo jen 645 vozů. Z 0 na 100 km/h zrychloval za 7,9 s a jel až 238 km/h.

Na autosalonu v Ženevě se v roce 2009 pod značkou Aston Martin, která jméno Lagonda v roce 1947 koupila, objevila studie SUV se staronovým označením Lagonda. A potenciál její sériové výroby je nyní blíže než kdykoli před tím.


Retro | Aston Martin

Aston Martin Lagonda: nekonvenční aristokrat

Oproti „ošklivé“ Lagondě ze sedmdesátých let si ale novinka zřejmě příliš nepolepší: nepůjde k návratu k prapůvodním kořenům, ale o příklon k populárnímu segmentu luxusních SUV. Nejvyšší muž značky Aston Martin nyní potvrdil, že ze jména Lagonda hodlá udělat novou vlajkovou loď, přičemž modifikované provedení tři roky starého konceptu se má na silnicích objevit „v následujícím roce“.

SUV | Aston Martin

Aston Martin Lagonda: nové snímky britského SUV

Hlavním posláním Lagondy má být zapůsobit na zákazníky v Číně a na dalších rozvojových trzích, kteří sice kupují vyložené supersporty jako Aston Martin DBS, ale ve velkém skupují především luxusní SUV (stojí za tím také špatné vozovky v Číně, Indii nebo Rusku, jež svezení se supersportem zrovna nepřejí). Na tento trend v poslední době reagují například Lamborghini Urus a Bentley EXP 9 F, což je pro značku Aston Martin (ale zdaleka nejen pro ni) další výzvou.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Škoda Fabia 1.598
Rok výroby: 2010
Stav: 160 301 km
Cena: 113 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 138 664 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2010
Stav: 136 452 km
Cena: 140 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků