Aston Martin dostal nový osmistupňový automat ZF

Seznam kapitol
  1. Aston Martin MY2015
  2. Fotogalerie: Aston Martin

Koncepce s motorem vpředu a automatickou převodovkou vzadu není zrovna ojedinělá. Vzpomeňme si na Maserati Quattroporte, které kvůli automatu s hydrodynamickým měničem (který byl bezpochyby příjemnější než cukavá robotizovaná převodovka) zahodilo právě vrozené vyvážení koncepce transaxle a přestěhovalo automat dopředu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hlavní novinky pro modelový rok 2015 jsou nový osmirychlostní automat ZF a upravený management motoru

Ne tak Aston Martin, který zavádí novou automatickou osmistupňovou převodovku ZF a nadále si zachovává koncepci transaxle, což pomáhá právě především vyvážení vozu. On ten atmosférický dvanáctiválec vpředu přeci jen něco váží, i když podle Astonu je nový motor lehčí, efektivnější, úspornější, silnější a kultivovanější.

Nový osmistupňový automat od ZF, kterému Aston Martin říká Touchtronic III, především pomáhá s kultivovaností a rychlostí řazení. V nejostřejším ze svých čtyř jízdních režimů umí řadit za 0,13 sekundy. Převodovka má prý také menší energetické ztráty, takže se při nárůstu výkonu a rychlosti podařilo snížit spotřebu paliva a emise. Mimo město oba vozy spotřebují 9,1 l/100 km.

Zajímavosti | Design | Video | Premiéry | Sportovní auta | Kabriolety | Aston Martin

Aston Martin AM310 Vanquish Volante: bestie přišla o střechu

Automat se dostane do modelů Vanquish a Rapide S, které díky němu zvládnou stovku za 3,8, respektive 4,4 sekundy. Oba vozy také díky změně převodovkých poměrů dosáhnou maximální rychlosti přes 322 km/h.

Zajímavostí je funkce automatického podřazení o více rychlostí, aniž byste museli pokaždé zatahovat za pádlo. Prostě chvíli přidržíte levé pádlo a převodovka sama podřadí na nejnižší možnou rychlost. Software převodovky se prý také velmi rychle učí a přizpůsobuje se vašemu stylu jízdy.

Aston Martin Vanquish a otevřený Vanquish Volante díky novému managementu motoru Bosch odevzdávají na zadní kola výkon 424 kW (576 koní), čtyřdveřový čtyřmístný Rapide S si vystačí s výkonem 412 kW (560 k).

Následující kapitola
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků