Aston Martin dostal nový osmistupňový automat ZF

Seznam kapitol
  1. Aston Martin MY2015
  2. Fotogalerie: Aston Martin

Koncepce s motorem vpředu a automatickou převodovkou vzadu není zrovna ojedinělá. Vzpomeňme si na Maserati Quattroporte, které kvůli automatu s hydrodynamickým měničem (který byl bezpochyby příjemnější než cukavá robotizovaná převodovka) zahodilo právě vrozené vyvážení koncepce transaxle a přestěhovalo automat dopředu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Hlavní novinky pro modelový rok 2015 jsou nový osmirychlostní automat ZF a upravený management motoru

Ne tak Aston Martin, který zavádí novou automatickou osmistupňovou převodovku ZF a nadále si zachovává koncepci transaxle, což pomáhá právě především vyvážení vozu. On ten atmosférický dvanáctiválec vpředu přeci jen něco váží, i když podle Astonu je nový motor lehčí, efektivnější, úspornější, silnější a kultivovanější.

Nový osmistupňový automat od ZF, kterému Aston Martin říká Touchtronic III, především pomáhá s kultivovaností a rychlostí řazení. V nejostřejším ze svých čtyř jízdních režimů umí řadit za 0,13 sekundy. Převodovka má prý také menší energetické ztráty, takže se při nárůstu výkonu a rychlosti podařilo snížit spotřebu paliva a emise. Mimo město oba vozy spotřebují 9,1 l/100 km.

Zajímavosti | Design | Video | Premiéry | Kabriolety | Sportovní auta | Aston Martin

Aston Martin AM310 Vanquish Volante: bestie přišla o střechu

Automat se dostane do modelů Vanquish a Rapide S, které díky němu zvládnou stovku za 3,8, respektive 4,4 sekundy. Oba vozy také díky změně převodovkých poměrů dosáhnou maximální rychlosti přes 322 km/h.

Zajímavostí je funkce automatického podřazení o více rychlostí, aniž byste museli pokaždé zatahovat za pádlo. Prostě chvíli přidržíte levé pádlo a převodovka sama podřadí na nejnižší možnou rychlost. Software převodovky se prý také velmi rychle učí a přizpůsobuje se vašemu stylu jízdy.

Aston Martin Vanquish a otevřený Vanquish Volante díky novému managementu motoru Bosch odevzdávají na zadní kola výkon 424 kW (576 koní), čtyřdveřový čtyřmístný Rapide S si vystačí s výkonem 412 kW (560 k).

Následující kapitola
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 72 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků