Aston Martin DBS z DB9 od Edo Competition

Pánové od Edo Competition tentokrát připravili sadu úprav pro Aston Martin DB9. Ten nyní vypadá jak výjimečný DBS, tedy úchvatně.

Z dílen společnosti sídlící v německém Ahlenu vyjíždějí zpravidla přestavěné supersportovní vozy italských značek, tentokrát se však soustředili na plnokrevník britské výroby. Po šesti měsících intenzivního vývoje se zde Aston Martin DB9 takřka proměnil ve špičkový DBS.

Mezi nedůležitější vylepšení patří citelné zvýšení výkonu z výchozích 470 na 550 koní, tedy z 350 na 410 kW. K tomuto výsledku přispívají i přeprogramovaná řídicí jednotka, upravené sání se speciálním filtrem a nová výfuková soustava se sportovními katalyzátory vyrobená z nerezové oceli a zakončená párem chromovaných kulatých koncovek.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nové jedenadvacetipalcové trojdílné ráfky obouvají pneumatiky 255/30 ZR 21 vpředu a 295/25 ZR 21 vzadu, jež mají udržovat náležitou stabilitu i při nejvyšší rychlosti. Ta mimochodem činí 320 km/h, což je 25 km/h vyšší hodnota než ve standardním odladění, zrychlení na stovku zabere u upraveného vozu jen 4,1 sekundy.

Na první pohled se novinka od Eda vyznačuje též modifikovaným předním nárazníkem, jenž je vyroben stejně jako difuzor v zadním nárazníku z uhlíkových kompozitů. Nová je též bohatěji žebrovaná kapota. Posílená brzdová soustava disponuje kotouči o průměru 405 mm vpředu a 380 mm vzadu, na něž působí šesti, resp. čtyřpístkové třmeny. Přepracované pérování se stavitelnou tuhostí a regulací světlé výšky přitisklo tento Aston ve standardním módu o 30 mm blíže k vozvce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér se vyznačuje čalouněním ve zdařilé kombinaci kůže a Alcantary a odstínů bílé a šedé, všimneme si rovněž doplňků z kompozitů a leštěné oceli. Jízdní zážitky má dále vylepšit použití blíže nespecifikované „špičkové“ audiosoustavy.

Vůz na snímcích vznikl na zakázku pro zákazníka z Ruska, zatím není jasné, zda společnost Edo Competition hodlá tento paket nabídnout ve formě volně prodejné sady úprav i dalším zákazníkům.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin DB9/DBS od Edo Competition
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 65 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků