Aston Martin DBS Volante: další hvězda Ženevy se představuje

Aston Martin představí otevřenou verzi typu DBS, tradičně označenou Volante. Tento model se představí letos v Ženevě po boku dvanáctiválcového Vantage, který jsme vám podrobně představili na tomto místě.

Málokterá značka se může pochlubit podobně ušlechtilým rodokmenem a ještě méně ze současných aut mohou v eleganci konkurovat řady DBS. Otevřená verze Volante je poháněna stejným dvanáctiválcovým motorem jako kupé. Z objemu rovných šesti litrů dává 510 koní a 570 Nm. Dosahuje rychlosti 307 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 4,3 s. Na výběr jsou dvě šestistupňové převodovky, jedna s manuálním a druhá s automatickým řazením Touchtronic. Struktura karosérie byla vyztužena a Volante si zachovává 75% torzní tuhosti DBS kupé. Uhlíkovo keramické brzdy jsou standardem, z uhlíkových kompozitů jsou též kapota a víko kufru, přesto dosahuje pohotovostní hmotnost plných 1 810 kg. Aktivní pérování ADS usnadňuje tuto bestii udržet na uzdě a lze volit z režimu pro komfort, nebo pro rychlost. Většina mechanických skupin vozu je shodná s kupé DBS.

V pětadevadesátileté historii Astonu je DBS Volante teprve šestnáctým otevřeným modelem. V současné paletě otevřených Astonů doplní stávající DB9 Volante. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin DBS Volante
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků