Aston Martin DBS Ultimate: edice (nejspíš) na rozloučenou

Automobilka Aston Martin představuje speciální sérii svého modelu DBS, jež předznamenává odchod řady DB9/DBS na zasloužený odpočinek.

Není žádným tajemstvím, že značka Aston Martin horečně pracuje na zcela nové generaci svého luxusního GT DB9, přičemž se pochopitelně počítá také se špičkovou verzí DBS. Řada DB9 spatřila světlo světa již v roce 2003, takže po deseti letech je střídání stráží již docela namístě, a to i v této společnosti, kde je jistá dlouhověkost běžným jevem. Připomeňme, že Aston Martin DB9 je v současnosti prodáván ve faceliftovaném provedení z roku 2010.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aston Martin DBS Ultimate bude k mání jako kupé i kabriolet a pouze ve dvou barevných odstínech

To vrcholná verze DBS na sebe nechala ještě nějakou dobu čekat. Aston Martin DBS kupé se představil v roce 2007 a kabriolet Aston Martin DBS Volante ještě o dva roky později. A všechny výše zmíněné modely budou co nevidět staženy z výroby, takže představení nové omezené edice vrcholné varianty Aston Martin DBS, dostupné jak s uzavřenou, tak i otevřenou karoserií, přijdou řadě vyznavačů „staré školy“ vhod.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Karoserií dominují doplňky z uhlíkových kompozitů, interiéru pak černá kůže s rudými akcenty 

Novinka nese přiléhavé označení Aston Martin DBS Ultimate a v obou karosářských verzích v rámci ní vznikne rovných 100 automobilů. Zákazníci mohou volit jen ze stříbrného a matově černého lakování, přičemž zvenčí si dále všimneme také čirých krytů zadních sdružených svítilen a škály doplňků z uhlíkových kompozitů, do jejichž výčtu patří třeba difuzor v zadním nárazníku, kryty zpětných zrcátek nebo vodorovné klíny v zadních svítilnách.

Interiéru v obou případech dominují černé tóny. Čalouněn je černou kůží s rudým prošíváním na středech sedadel a částech dveřních obkladů, zatímco střecha je obložena černou Alcantarou. Černě jsou lakovány také lité ráfky, skrze které prosvítají alternativně červeně, nebo žlutě lakované brzdové třmeny.  

Aston Martin

Aston Martin DBS Carbon Edition: exkluzivně

Máme zato, že nová edice DBS Ultimate nepřímo navazuje na loňskou sérii Aston Martin DBS Carbon Edition, takže se těšme opět na ceny v přepočtu oscilující okolo 6,5 mil. Kč.
 

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 62 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků