Aston Martin DB9: tři nové edice pro náročné

Aston Martin připravil hned trojici nových omezených edicí pro svůj vrcholný model DB9. Jedna je krásnější než druhá.

Ačkoli nyní již odpočítáváme posledních několik dní roku 2010 a i řada z našich čtenářů v posledním týdnu dobírá dovolenou a věnuje se veselejším činnostem než během běžných všedních dnů, pánové z automobilky Aston Martin nespí a připravili pro své příznivce hned tři nové modely pro svoji řadu DB9. Ba co více, některé z vozů se mají ještě během tohoto týdne objevit na prodejnách vybraných dealerů. Série nesou jména Morning Frost, Carbon Black a Quantum Silver a k mání jsou pro obě karosářské verze kupé i roadster s tradičním označením Volante. Ceny začínají na 132 525 librách včetně daně, což prostým přepočtem znamená zhruba 3 950 000 Kč.

Aston Martin DB9 Morning Frost (jak příznačné pro počasí těchto dní...) míří svým zpracováním směrem ke komfortu. Na první pohled se vyznačuje bílým perleťovým lakováním, devatenáctipalcovými, desetipaprskovými ráfky a stříbrně lakovanými brzdovými třmeny, uvnitř si pak všimneme koženého čalounění sedadel a stropu v bronzovém odstínu v kombinaci s leskle černými doplňky. Verze Aston Martin DB9 Carbon Black a Quantum Silver jsou opatřeny černým, resp. stříbrným lakováním a co do pojetí mají k sobě poměrně blízko. Sdílejí specifické devatenáctipalcové ráfky, sportovní výfukovou soustavu a řadu nových detailů v interiéru, kde nyní převládají leskle černě lakované doplňky nebo nový čalounění střechy. 

Všem třem popsaným sériím odvozeným z Astonu Martin DB9 je společnou známá dvanáctiválcová pohonná jednotka s objemem rovných 6 litrů a výkonem 477 koní (350 kW) a kombinovaná s šestistupňovou automatickou převodovkou. Aby nedošlo k žádným pochybnostem, jsou prahové lišty opatřeny hesly „Morning Frost”, „Carbon Black” nebo „Quantum Silver.” Tato trojice uzavírá celou škálu speciálních sérií, které Aston Martin během letošního roku uvedl na trh. Připomeňme třeba edice V12 Vantage Carbon Black, DBS Carbon Black nebo DBS UB2010, jež zahrnuje čtyři desítky vozů určených k poctě firemního šéfa Ulricha Beze. A zapomenout nesmíme ani na V8 Vantage N420, která byla inspirována německým okruhem Nürburgring, kde se nachází jedno z vývojových center společnosti Aston Martin.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin DB9 Morning Frost, Carbon Black a Quantum Silver
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků