Aston Martin DB9 2011: facelift po sedmi letech

Aston Martin představil první snímky modernizovaného modelu DB9. Ten se tak dočkal prvního velkého omlazení od roku 2003.

Je to teprve několik dní, co jsme vám na tomto místě představili vylepšenou verzi Astonu DB9 z dílen ladičské společnosti Edo, ale nyní pro vás máme modifikovanou DB9 přímo z dílen mateřské továrny. Nejde však o žádnou speciální verzi, ale omlazené provedení celé řady (tedy kupé a kabrioletu), která se tím dočkala prvního většího faceliftu od začátku výroby v roce 2003.

Změny jsou ale i tak  pouze decentní. Na první pohled si všimneme třeba nového předního nárazníku s přepracovanými vstupy pro chladicí vzduch v jeho spodní části, upravené masky chladiče typického tvaru, nových světlometů nebo pozměněných prahů. Celkový dojem dokreslují dvacetipalcové, diamantem opracovávané lité ráfky, za nimiž se nacházejí stříbřité brzdiče.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V interiéru modernizovaného modelu Aston Martin DB9 najdeme nové čalounění Double Apex nebo příplatkovou audiosoustavu Bang & Olufsen s vylepšeným systémem Bluetooth. Pod dlouhou kapotou se tentokrát prakticky nic nezměnilo, šestilitrový vidlicový dvanáctiválec tak stále produkuje 477 koní (350 kW) a točivý moment až 600 Nm. Významnou novinkou se však stává standardní instalace aktivního řízení tlumičů Adaptive Damping System (ADS), jež zajišťuje vyšší míru komfortu a jistější jízdní vlastnosti.

Ian Minards, ředitel vývoje značky Aston Martin, k uvedení nového provedení modelu DB9 dodal: „Typ DB9 byl prvním vozem vyráběným v Gaydonu na podlahové plošině VH. Vyvíjeli jsme jej každým rokem a změny se dotkly třeba zvyšování výkonu a snižování emisí. Zatím poslední sada zlepšení jde však ještě dále a zvyšuje kvality tohoto vozu GT a podporuje jeho úlohu páteřního typu naší modelové nabídky.“

Na trh se novinka dostane již během července, v Anglii se bude prodávat od 122 445 liber, otevřená verze DB9 Volantevás přijde alespoň na 131 445 liber.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin DB9 s faceliftem pro modelový rok 2011
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 21 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků