Aston Martin DB9 2011: facelift po sedmi letech

Aston Martin představil první snímky modernizovaného modelu DB9. Ten se tak dočkal prvního velkého omlazení od roku 2003.

Je to teprve několik dní, co jsme vám na tomto místě představili vylepšenou verzi Astonu DB9 z dílen ladičské společnosti Edo, ale nyní pro vás máme modifikovanou DB9 přímo z dílen mateřské továrny. Nejde však o žádnou speciální verzi, ale omlazené provedení celé řady (tedy kupé a kabrioletu), která se tím dočkala prvního většího faceliftu od začátku výroby v roce 2003.

Změny jsou ale i tak  pouze decentní. Na první pohled si všimneme třeba nového předního nárazníku s přepracovanými vstupy pro chladicí vzduch v jeho spodní části, upravené masky chladiče typického tvaru, nových světlometů nebo pozměněných prahů. Celkový dojem dokreslují dvacetipalcové, diamantem opracovávané lité ráfky, za nimiž se nacházejí stříbřité brzdiče.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V interiéru modernizovaného modelu Aston Martin DB9 najdeme nové čalounění Double Apex nebo příplatkovou audiosoustavu Bang & Olufsen s vylepšeným systémem Bluetooth. Pod dlouhou kapotou se tentokrát prakticky nic nezměnilo, šestilitrový vidlicový dvanáctiválec tak stále produkuje 477 koní (350 kW) a točivý moment až 600 Nm. Významnou novinkou se však stává standardní instalace aktivního řízení tlumičů Adaptive Damping System (ADS), jež zajišťuje vyšší míru komfortu a jistější jízdní vlastnosti.

Ian Minards, ředitel vývoje značky Aston Martin, k uvedení nového provedení modelu DB9 dodal: „Typ DB9 byl prvním vozem vyráběným v Gaydonu na podlahové plošině VH. Vyvíjeli jsme jej každým rokem a změny se dotkly třeba zvyšování výkonu a snižování emisí. Zatím poslední sada zlepšení jde však ještě dále a zvyšuje kvality tohoto vozu GT a podporuje jeho úlohu páteřního typu naší modelové nabídky.“

Na trh se novinka dostane již během července, v Anglii se bude prodávat od 122 445 liber, otevřená verze DB9 Volantevás přijde alespoň na 131 445 liber.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin DB9 s faceliftem pro modelový rok 2011
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 720 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2007
Stav: 199 739 km
Cena: 135 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků