Aston Martin DB3S: unikát z roku 1955 jde do dražby

Akční společnost RM Auctions hodlá na nadcházející dražbě hledat nového majitele pro jeden z nejcennějších automobilů značky Aston Martin, jež se dochovaly do dnešních dnů.

V meziválečném období byla značka Aston Martin, založená již v roce 1913, pouze jednou z mnoha britských malosériových automobilek a po skončení druhé světová války měla, tak jako většina z konkurentů, na kahánku. Hrobníkovi z lopaty utekl Aston Martin v roce 1947, kdy továrnu koupil Sir David Brown. Zachránil tehdy také značku Lagonda a vozy Aston Martin od té doby nesou označení DB právě na památku tohoto průmyslníka.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aston Martin DB3S s číslem podvozku DB3S/118

Již od samotného počátku padesátých let Sir Brown trval na tom, aby se z důvodu reklamy vozy Aston Martin prosadily v mezinárodních závodech. Model Aston Martin DB2 se již od roku 1949 prosazoval v závodech typu Le Mans, ale pouze ve dvoulitrové třídě, což bylo Brownovi málo.

Zajímavosti | Aukce | Aston Martin

Aston Martin DB5 původního Jamese Bonda jde do aukce

Roku 1951 debutoval nový závodní model Aston Martin DB3, ale v závodech se záhy ukázal jako příliš těžký a málo spolehlivý, takže o dva roky později se představil nový model Aston Martin DB3S. Vzniklo celkem 31 vozů, 11 z nich pro tovární tým a zbylých 20 pro soukromé jezdce. Tovární stroje měly podvozky s označením DB3S/1 až 11, ty soukromé pak DB3S/101 až 120.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Spartánský interiér a řadový třílitrový šestiválec Lagonda DOHC

Tovární vozy Aston Martin DB3S dosáhly řady slušných výsledků, třeba v roce 1955 vyhrály na okruhu Silverstone a v devítihodinovce v Goodwoodu. Tomuto modelu patřilo také druhé místo v celkové klasifikaci Le Mans, což DB3S zopakoval i o rok později. A právě tyto úspěchy vzbudily zájem soukromých jezdců, pro něž Aston Martin začal vyrábět vozy DB3S v roce 1955.

Zajímavosti | Retro | Sportovní auta | Byznys | Kupé | Aston Martin

Aston Martin DB5 George Harrisona vydražen

Na nadcházející aukci společnosti RM Auctions v Monterey se objeví vůz s číslem podvozku DB3S/118. Dodán byl v roce 1956 na objednávku holandského závodníka Hanse Davidse, proto není tento vůz jako většina jeho sourozenců lakován britskou závodní zelení, ale holandskou závodní oranží.

Davids s vozem jezdil nikoli zcela bez úspěchů pouze v sezóně 1956, aby jej pak prodal do USA, kde zůstal dodnes. Vůz s číslem 118 je dnes považován za nejcennější Aston Martin řady DB3S, neboť jeho stav je takřka původní. Také z tohoto důvodu u RM Auctions očekávají, že jej prodají v přepočtu alespoň za 72 mil. Kč.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků