Aston Martin AM310 Vanquish Volante: bestie přišla o střechu

Automobilka Aston Martin představuje otevřené provedení svého špičkového modelu Vanquish.

Pokud si vzpomínáte, o aktuální generaci vlajkové lodi značky Aston Martin jsme vás prvně informovali v souvislosti s premiérou studie Aston Martin AM310, jež proběhla loni v květnu v rámci soutěže elegance Concorso d'Elegance Villa d'Este na břehu italského jezera Como. Již tehdy bylo jasné, že půjde o předobraz připravované generace prestižního modelu Aston Martin Vanquish, a to se také měsíc po Villa d'Este potvrdilo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Aston Martin Vanquish Volante vypadá dobře se střechou a bez ní ještě lépe

Po roce o sobě ale modelová řada Vanquish dává opět vědět, tentokrát v souvislosti s uvedením otevřeného provedení s tradičním označením Volante. Výrobce zdůrazňuje, že jeho nový Vanquish Volante je v rámci dějin automobilky Aston Martin prvním kabrioletem s karosářskými povrchovými díly zhotovenými výhradně z uhlíkových kompozitů, navíc slibuje mimořádně vysokou tuhost karoserie.

Zajímavosti | Video | Design | Sportovní auta | Fascinace | Kupé | Premiéry | Aston Martin

Aston Martin AM310 Vanquish: bestie znovu útočí (+ 49x foto a video)


 
Nový Aston Martin Vanquish Volante se od výchozího kupé liší pochopitelně především lehkou, trojvrstvou plátěnou skládací střechou. Složí se během 14 s, což je velmi slušný výsledek, a zajede přitom pod elegantní kryt za hlavovými opěrkami zadních sedadel. Vanquish Volante nahrazuje v modelové nabídce značky typ DBS Volante, oproti němuž vyniká údajně o 50 % větším zavazadlovým prostorem. Ten bez ohledu na aktuální polohu střechy pojme 279 l (pro srovnání, kupé nabízí 368 l).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Plátěná střecha jde dolů za 14 s

V porovnání s kupé AM310 Vanquish novinka vyniká také upraveným víkem zavazadlového prostoru s integrovaným spoilerem, přičemž interiér v konfiguraci 2+2 byl adaptován prakticky beze změn. A teď to zřejmě nejzajímavější: kabriolet vykazuje pohotovostní hmotnost 1 844 kg, což by mělo být o pouhých 9 kg více než u současného provedení kupé. Pravda u takové Toyoty FT-86 Open je ve srovnání s kupé tento rozdíl jen 7 kg, ale to je už poněkud jiná pohádka…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Impozantní v pohybu, krásný v detailech

Pod přední kapotou se i v tomto případě nachází modifikovaný atmosféricky plněný dvanáctiválec AM11 6,0 l V12 s výkonem navýšeným oproti DBS na 573 koní (421 kW) při 6 750 ot./min. a točivým momentem posunutým na 620 Nm při 5 500 ot./min. Ve voze je usazen o 19 mm níže než u DBS a kola zadní nápravy pohání přes šestistupňový automat Touchtronic 2, převzatý opět původně z DBS. Novinka zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,1 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 294 km/h, což jsou hodnoty prakticky shodné jako u výchozího kupé Vanquish.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér byl z výchozího kupé převzat bez výraznějších změn

A známe již také oficiální ceny nového modelu Aston Martin Vanquish Volante, jež budou ve Velké Británii startovat v přepočtu těsně pod hranicí 6,0 mil. Kč, v Německu vás vůz přijde takřka na 7 mil. Kč. Ve většině evropských zemí mají být prodeje zahájeny ještě před koncem letošního roku.

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků