Aston Martin AM310: předobraz nové vlajkové lodi

Dny nejdražšího sériového modelu automobilky Aston Martin jsou sečteny, ale nyní již možná víme, jak bude vypadat jeho nástupce.

Příští rok tomu bude rovných 10 let, co se vyrábí luxusní GT Aston Martin DB9. Špičkové provedení Aston Martin DBS přišlo až v roce 2007, nicméně léta běží a je třeba pomýšlet na generační obměnu. Překvapením letošní soutěže elegance Concorso d'Elegance Villa d'Este na břehu italského jezera Como se o uplynulém víkendu stal prototyp, jenž zřejmě naznačuje podobu nástupce dosluhujícího Astonu Martin DBS.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aston Martin Project AM310 Concept, předzvěst nástupce špičkového modelu DBS

Tato koncepční studie nese plné jméno Aston Martin Project AM310 Concept, nicméně ve skutečnosti již nejde jen o maketu, ale o plně funkční prototyp z předprodukční série. Sériová výroba nového supersportu má být zahájena již na sklonku letošního roku a do prodejů nastoupí na samém počátku roku 2013.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Prototyp AM310 nese prvky stávajícího DBS i série One-77
 

Podle všeho jde o stejný vůz, který již byl v uplynulých dnech přistižen při ostrém testování na Nürburgringu. Nový stroj, jemuž se zatím říká AM310, vyniká dlouhým rozvorem náprav předurčujícím jej především k rychlým jízdám na delší vzdálenosti.

Zajímavosti | Sportovní auta | Fascinace | Kupé | Kabriolety | Premiéry | Byznys | Design | Aston Martin

Aston Martin DBS Ultimate: edice (nejspíš) na rozloučenou

Od pohledu nelze nepostřehnout návaznost typu AM310 na stávající DBS, který je mimochodem v současnosti k dispozici v limitované edici Aston Martin DBS Ultimate, ale ani vlivy unikátní série vozů Aston Martin One-77 (zvláště při pohledu na profil karoserie s ostřeji tvarovanými blatníky).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vlajková loď značky Aston Martin: takto by měl vypadat

V otázce technických specifikací zatím příliš jasno nemáme, kromě ujištění výrobce, že se pod kapotou objeví vidlicový dvanáctiválec s objemem 6,0 l, přičemž struktura karoserie i podvozku má vynikat vysokým podílem dílů vyrobených z uhlíkových kompozitů.

Ačkoli automobilka Aston Martin plánuje vzkřísit značku Lagonda, skutečnou vlajkovou lodí snad i nadále zůstane právě dnešní Aston Martin DBS a jeho nástupce.

Foto: Autoblog.nl
 
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků