Aston Martin AM310: předobraz nové vlajkové lodi

Dny nejdražšího sériového modelu automobilky Aston Martin jsou sečteny, ale nyní již možná víme, jak bude vypadat jeho nástupce.

Příští rok tomu bude rovných 10 let, co se vyrábí luxusní GT Aston Martin DB9. Špičkové provedení Aston Martin DBS přišlo až v roce 2007, nicméně léta běží a je třeba pomýšlet na generační obměnu. Překvapením letošní soutěže elegance Concorso d'Elegance Villa d'Este na břehu italského jezera Como se o uplynulém víkendu stal prototyp, jenž zřejmě naznačuje podobu nástupce dosluhujícího Astonu Martin DBS.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aston Martin Project AM310 Concept, předzvěst nástupce špičkového modelu DBS

Tato koncepční studie nese plné jméno Aston Martin Project AM310 Concept, nicméně ve skutečnosti již nejde jen o maketu, ale o plně funkční prototyp z předprodukční série. Sériová výroba nového supersportu má být zahájena již na sklonku letošního roku a do prodejů nastoupí na samém počátku roku 2013.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Prototyp AM310 nese prvky stávajícího DBS i série One-77
 

Podle všeho jde o stejný vůz, který již byl v uplynulých dnech přistižen při ostrém testování na Nürburgringu. Nový stroj, jemuž se zatím říká AM310, vyniká dlouhým rozvorem náprav předurčujícím jej především k rychlým jízdám na delší vzdálenosti.

Zajímavosti | Design | Sportovní auta | Byznys | Fascinace | Kupé | Kabriolety | Premiéry | Aston Martin

Aston Martin DBS Ultimate: edice (nejspíš) na rozloučenou

Od pohledu nelze nepostřehnout návaznost typu AM310 na stávající DBS, který je mimochodem v současnosti k dispozici v limitované edici Aston Martin DBS Ultimate, ale ani vlivy unikátní série vozů Aston Martin One-77 (zvláště při pohledu na profil karoserie s ostřeji tvarovanými blatníky).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vlajková loď značky Aston Martin: takto by měl vypadat

V otázce technických specifikací zatím příliš jasno nemáme, kromě ujištění výrobce, že se pod kapotou objeví vidlicový dvanáctiválec s objemem 6,0 l, přičemž struktura karoserie i podvozku má vynikat vysokým podílem dílů vyrobených z uhlíkových kompozitů.

Ačkoli automobilka Aston Martin plánuje vzkřísit značku Lagonda, skutečnou vlajkovou lodí snad i nadále zůstane právě dnešní Aston Martin DBS a jeho nástupce.

Foto: Autoblog.nl
 
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků