Asociace prodejců použitých automobilů – autobazarů vydává lživá prohlášení

Společnost Cebia byla opět ostře a neoprávněně napadena APPAA. Ta tvrdí, že Cebia vyvíjí nátlak na autobazary, které s ní nespolupracují. Předseda APPAA Petr Přikryl si však ani neověřil správnost svých informací a nařknul společnost Cebia ve své tiskové zprávě naprosto nepravdivě. Cebia totiž zveřejnila seznam spolupracujících prodejců ojetých vozidel, kteří využívají služeb prověřování Cebia a umožňují zákazníkům získat online informace o vozidlech. Nejedná se tedy seznam autobazarů, které neprověřují prodávané vozy, a rozhodně tak není na autobazary vyvíjen žádný nátlak.

„Naopak prodejci ojetin tuto aktivitu – program Cebia Verify vítají, protože se chtějí odlišit od autobazarů, které se nechovají vůči zákazníkům transparentně a mají důvod něco tajit. Šokuje mě, že pan Přikryl si ani nedal práci přečíst si informace o tomto programu a napadá naši firmu prostřednictvím médií. Domníval jsem se, že jeho asociace se snaží zastávat poctivých prodejců, ale musím si položit otázku, zda není cílem APPAA spíše bránit zvýšení transparentnosti prodeje ojetin a zlepšení neblahé situace na trhu? Musím pouze konstatovat, že řada aktivit a prohlášení této asociace je bohužel zaměřena tímto směrem,“ uvedl Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia.

Více o programu Cebia Verify, který byl médiím představen na tiskové konferenci dne 8. 10. 2015, je uvedeno zde.

Zveřejnění spolupracujících partnerů na webu společnosti je naprosto běžné a například i APPAA rovněž zveřejňuje seznam svých členů na svých stránkách. Služby APPAA však využívá jen 54 autobazarů. Pro srovnání Cebia má v ČR přes 2 tisíce partnerů, kteří využívají a podporují systém AUTOTRACER. Patří mezi ně i importérské certifikované programy Škoda, koncernu VW, BMW, Mercedes, Citroen, Renault, Peugeot, ale také většina významných pojišťoven a leasingových společností.

V ČR je možné ověřit si historii vozidla kromě systému AUTOTRACER provozovaném společností Cebia na www.zkontrolujsiauto.cz rovněž na portálu Ministerstva dopravy, který však čerpá data jen z STK, což je pro prověření historie vozidla většinou nedostatečné a mnohdy i zavádějící. Systémy Car Detect a VinCheck jsou sice zdarma, ale v drtivé většině neposkytují data z historie vozidel, jako jsou stavy najetých kilometrů, servisní historie, pojistné události apod. Každý motorista, který si chce v ČR prověřit historii vozidla, má možnost volby. Více než 100 tisíc využití systému AUTOTRACER měsíčně jasně svědčí o tom, čemu zákazníci dávají přednost.

Společnost Cebia na tiskové konferenci dne 8. 10. 2015 novinářům podrobně uvedla jakým způsobem a odkud zjišťuje informace z historie automobilů. Mimo jiné společnost uvedla, že data získává na základě smluv s importéry a výrobci, se servisy (autorizovanými i neautorizovanými), s prodejci ojetin, s pojišťovnami a dalšími subjekty působícími v automobilovém průmyslu v ČR i ve světě. V ČR má Cebia přes 2 tisíce individuálních smluv na získávání dat. Mimo to společnost získává data z inzertních a aukčních portálů a nakupuje data ze zahraničí. Díky tomu systém AUTOTRACER disponuje více než 1 miliardou záznamů a průměrně je v systému k dispozici 5-6 stavů tachometru na vozidlo.

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Škoda Octavia 1.6
Rok výroby: 2010
Stav: 155 460 km
Cena: 140 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků