Asociace autobazarů APPAA ukončila členství 3 autobazarům a dalších 17 vůbec nepřijala

Asociace prodejců použitých automobilů – autobazarů (APPAA), která si klade za cíl sdružovat obchodníky s ojetými vozy, dodržující veškerá pravidla poctivého a férového obchodování s ojetinami, ukončila členství 3 autobazarům a dalších 17 vůbec nepřijala.  Důvodem nepřijetí byly neetické praktiky prodeje a prodej vozů se stočeným tachometrem. APPAA zároveň registruje nové zájemce o členství z řad velkých obchodníků. Novým členem se tak například stal pražský autobazar MAMA CAR.

„V minulém týdnu jsme ukončili členství třem autobazarům, u kterých došlo k porušení stanov asociace a dalších 17 jsme vůbec nepřijali “, říká Petr Přikryl, předseda APPAA a vysvětluje důvody: „Pravidelně kontrolujeme, jak naši členové podnikají a zda je jejich činnost v souladu s Kodexem APPAA. U několika zájemců o členství jsme bohužel zjistili, že nedodržují etiku prodeje, nabízejí k prodeji vozy se stočeným tachometrem a neposkytují ani základní záruky. Protože primárním smyslem APPAA je dávat občanům určitou míru jistoty v tom, že členové asociace podnikají v souladu s Kodexem APPAA, není možné, aby se tito obchodníci zaštiťovali členstvím v naší asociaci“. Podle Přikryla byly konkrétní autobazary vyzvány ke zjednání nápravy, neboť takto kazí dobré jméno všem, kteří si váží důvěry zákazníků.

Podle Přikryla je také velkým problémem stávající legislativa. Ta umožňuje, aby se prodejem použitých automobilů mohl zabývat v podstatě každý. „Podle neoficiálních údajů existuje v České republice téměř 1200 obchodníků s ojetinami. Aby přežili, uchylují se někteří z nich k nepoctivým praktikám. Právě APPAA chce na toto dohlížet a měla by tak být pro zákazníky určitým vodítkem, kde ojetý vůz koupit“, říká Přikryl a dodává: „Nejde o to, aby APPAA měla stovky členů, jde o to, aby zákazník měl jistotu, že člen APPAA podniká poctivě a v souladu s Kodexem obchodníka s ojetými automobily“. APPAA je zastáncem trestnosti stáčení tachometrů a podporuje myšlenku veřejného přístupu k informacím o vozidlech.

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků