Asistence Kooperativy vloni využilo 27 tisíc klientů

Počat asistenčních zásahů každoročně narůstá. Společnost Global Assistance, která poskytuje asistenci několika českým pojišťovnám, zaznamenává každoročně asi desetiprocentní nárůst zásahů. Nejčastěji vyjíždějí asistenční vozy v letním, dovolenkovém období a v případě zimních kalamit. „Například v loňském roce byl nejhorším měsícem  červenec, kdy jsme zasahovali celkem u 4100 případů,“ říká Pavel Strapko, ředitel asistenčních služeb  Global Assistance.  

Asistenční služby většina pojišťoven nabízí hlavně u havarijního pojištění nebo povinného ručení. V poslední době se rozšiřují také do oblasti pojištění domácností nebo nemovitostí. „Klientům v případě motorových vozidel pomůžeme nejen u nehody, poruchy, ale také v případě, že například ztratí klíče od vozidla. Od roku 2012 získali podobnou výhodu i  klienti u pojištění majetku. V případě nenadálé havárie jim zajistíme služby řemeslníků jako je elektrikář, instalatér, plynař, topenář, sklenář nebo zámečník,“ představuje rozsah asistenčních služeb Milan Káňa z Kooperativy. 

„Naším největším partnerem je Kooperativa pojišťovna. V loňském roce jsme pro jejich klienty realizovali 27 tisíc zásahů. Většinou se jednalo o zásahy u poruch vozidel. V cca 8 tisících případech jsme vyjížděli k nehodám vozidel a v sedmnácti stech případech jsme asistovali klientům v pojištění majetku. Nejčastěji jsme otevírali zabouchnuté dveře,“ doplňuje Pavel Strapko z Global Assistance.

Bohužel, v případě nehody klienti ještě stoprocentně nevyužívají asistenčních služeb své pojišťovny. Často se stává, že se ve stresu po dopravní nehodě nechají přesvědčit od neznámé asistence, která se na místě nehody ocitne. Jejich ceny za odtah a případné uskladnění vozu většinou neodpovídají obecným standardům, proto se může podobná služba klientovi nepříjemně prodražit.     

„V případě nehody nebo poruchy klientovi vždy důrazně doporučujeme volat na infolinku své pojišťovny. Ta jim poskytne informace, jak mají postupovat a zajistí jim nutný asistenční zásah. Například v roce 2014 jsme v ČR odtah nepojízdného vozidla zajišťovali pro 22 tisíc klientů“, upozorňuje Milan Káňa, tiskový mluvčí pojišťovna Kooperativa.

Jiné je to v zahraničí. Zde se klienti okamžitě snaží kontaktovat svoji pojišťovnu. Výhodou je, že se domluví v rodném jazyce, asistenci jim pak zajistí pojišťovna pomocí svých zahraničních partnerů.

„Pro Kooperativu jsme v roce 2014 v zahraničí zajišťovali celkem 1600 odtahů, z toho v 500 případech jsme poškozené vozidlo odvezli zpět do ČR. V případě klientů České podnikatelské pojišťovny jsme v zahraničí odtahovali nepojízdné vozy pro 1000 klientů, z toho 400 vozidel jsme převáželi do ČR,“ doplňuje Pavel Strapko. 

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků