Artega Scalo: Elektrický supersport o výkonu tisíc koní dorazí za dva roky

Německý malosériový výrobce oznámil, že jejich koncept Scalo Superelletra přijede za dva roky v produkční verzi. Bude to supersport s výkonem přes 1 000 koňských sil. Koncept takového vozu byl k vidění na ženevském autosalonu.

Pamatujete si Artegu GT? Šestiválcový sporťák s technikou od Volkswagenu se představil v roce 2009. V prodeji však vydržel jen tři roky, a to kvůli finančním problémům automobilky. Artegu však koupila německá společnost Paragon AG, která má své plány.

Na autosalonu v Ženevě jsme mohli vidět zhmotnění vize automobilky v podobě konceptu Scalo Superelletra. Hodnocení vzhledu necháme na vás, o nejhezčí kousek u ženevského jezera ale zřejmě nejde..

Autosalony | Ženeva 2017

Takový byl první den v Ženevě: Vlastní fotografie ze všech důležitých premiér

Zaujmou však technické parametry. Plně elektrický sporťák má nabídnout 1020 koňských sil a maximální točivý moment dosáhne 1 620 Nm. To vše díky čtyřem elektromotorům, z nichž každý svůj výkon posílá na jedno kolo.

S takovým výkonem zvládne scalo zrychlit z nuly na sto kilometrů v hodině za pouhých 2,7 sekundy. Maximální rychlost činí 300 km/h. Při klidné jízdě by měla baterie o kapacitě 120 kWh vystačit na slušných 500 kilometrů.

Elektromobily | Tesla

Limitovaná produkce Tesla Model 3 má začít v červenci

Na závěr jedna dobrá a jedna špatná zpráva. Artega plánuje svůj koncept proměnit v produkční automobil již v roce 2019. Podle zástupců společnosti však vznikne pouhých 50 kusů a cena by se měla pohybovat kolem 1,3 milionu eur.

Prohlédněte si kompletní fotogalerii elektrického konceptu:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Passat 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 174 216 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 62 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků