Ariel míří do terénu. V lednu představí model Nomad

Společnost Ariel známe především díky motokárám určeným pro silniční provoz, případně díky motocyklům. Nově se tato značka pustila do vývoje stroje mířícího do terénu. Ten vychází z modelu Atom a představí se devátého ledna na britské Autosport Show. Ariel už také vyslal do éteru první obrázky chystaného vozu.

Fascinace | Motocykly

Ariel Atom na dvou kolech se jmenuje Ace. Ročně vznikne pouze 150 kusů

Nomad používá rám převzatý z modelu Atom. Ten byl ovšem zesílen a doplněn o klec, která ochrání posádku při případném převrácení. Oproti silniční motokáře je terénní novinka zhruba o 150 kg těžší, stále se ale vejde s hmotností hluboko pod jednu tunu. Vážit bude zhruba 700 kg.

Podvozek je kompletně přepracovaný, světlá výška výrazně větší a vůz dostal terénní pneumatiky. Co se nezměnilo, to je systém pohonu. Nomad je stále zadokolka. Motor pochází od Hondy, přičemž objem činí 2,4 litru. Výkon překročí hranici 200 koní a standardem bude manuální šestistupňová převodovka opět z dílny automobilky Honda.

Zajímavosti | Bezpečnost | Sportovní auta | Ostatní značky

Ariel Atom míří do služeb britské policie. „Pomáhat a chránit“ ale nebude

Ariel prozatím nezveřejnil žádné bližší detaily. Podle předběžných zpráv by se cena terénního Atomu měla pohybovat kolem třiceti tisíc liber. První zájemci se dočkají přibližně v polovině roku 2015. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Honda CR-V 1.998
Rok výroby: 2003
Stav: 145 286 km
Cena: 90 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 99 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2009
Stav: 116 772 km
Cena: 189 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků