Ariel Atom na dvou kolech se jmenuje Ace. Ročně vznikne pouze 150 kusů

Britskou značku Ariel znáte možná v souvislosti s extrémním otevřeným sporťákem, který je rychlejší než Bugatti Veyron. Jenže ona dřív dělala hlavně motorky.

Britská značka Ariel uvádí na trh po dlouhé době nový motocykl. Jmenuje se Ace a má jít ne jen o prémiový (a drahý) produkt, ale rovněž o velmi rychlý stroj. Techniku opět dodala společnost Honda. Poprvé model Ace uvidíme tento týden na festivalu rychlosti v Goodwoodu.

Značka Ariel byla založena v roce 1902 a vyráběla na svou dobu velmi pokrokové a rychlé motocykly. Ovšem po druhé světové válce to s ní šlo z kopce, v roce 1951 ji odkoupila společnost BSA a v roce 1970 přestala formálně existovat. Nyní se ale její jméno vrací.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na detailech si dal Ariel opravdu záležet. Aby ne, když je tohle zakázková ruční práce.

Nová společnost Ariel Ltd existuje od roku 1999 a vy ji určitě znáte jako výrobce extrémistického nekapotovaného sporťáku Atom, který protahoval obličej Jeremy Clarksona a který dokáže ve zrychlení potrápit i Bugatti Veyron.

Ariel Ace bude stát kolem tři čtvrtě milionu korun a zákazník si nakonfiguruje, zda chce zaměřením sportovní nebo spíše cestovní stroj. Odlišit lze třeba uspořádání podvozku, velikost a design nádrže, tvar sedla a podobně. Technický základ však zůstane stejný.

Technika | Sportovní auta | Fascinace | Příslušenství | Premiéry | Ostatní značky

Ariel Atom 3.5R: bestie ještě bestiálnější, „stovku“ zvládne za 2,6 s

Motocykl pohání vidlicový čtyřválec Honda o objemu 1,2 l, který najdete třeba v modelu VFR12000. V Hondě má výkon 139 kW (175 k), ale Ariel si vyvinul vlastní management motoru a dynamické parametry tak zřejmě budou odlišné. Cílem je prý maximální rychlost 265 km/h a zrychlení na stovku za 3,4 sekundy.

Ariel chce ročně vyrábět jen asi 100 až 150 motocyklů. Každý stroj bude ruční práce jednoho jediného technika, který ho pak podepíše. Jedná se tedy o velmi exkluzivní a vlastně zakázkovou záležitost.

Honda Jazz 1.198
Rok výroby: 2009
Stav: 50 860 km
Cena: 110 000 Kč
Honda CR-V 1.998
Rok výroby: 2003
Stav: 145 286 km
Cena: 95 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 104 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků