Ariel Atom: bomba na kolech se dočkala vlastního šampionátu

Je to auto zcela mimo rámec současných zvyklostí ve sportovních vozech. Je totiž extrémně lehké a v kombinaci s výkonným motorem neuvěřitelně rychlé a zábavné.

Třetí generace modelu Ariel Atom z dílen malosériové automobilky Ariel Motor Company se představila již na sklonku roku 2007, ale dodnes nepřestává fascinovat. Ve standardu vyjíždí do provozu s atmosféricky plněným dvoulitrovým čtyřválcem Honda K20Z z někdejšího Civicu Type R, takže není divu, že v roce 2010 nabídl vlastní ladění vozu dvorní ladič Hondy a dal vzniknout modelu Ariel Atom Mugen.

Ariel Atom 3, třetí generace silniční šílenosti

Tento motor u Mugenu prošel rozsáhlou přestavbou. Nové písty, vačkové hřídele či ventilové pružiny přispívají k tomu, že tato jednotka dosahuje i bez přeplňování výkonu 274 koní (201 kW) při 8 600 ot./min. Točivý moment (255 Nm při 6 000 ot./min.) se přenáší na zadní kola skrze šestistupňovou, manuálně řazenou převodovku a samosvorný diferenciál.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ariel Atom Cup Spec pro nový britský šampionát v roce 2013

Zrychlení z klidu na 100 km/h za 3 s a rychlost přes 240 km/h v kombinaci s pohotovostní hmotností něco přes půl tuny pak snad ani nepřekvapí. Pro ještě náročnější motoristy je k dispozici také provedení Ariel Atom V8. vyznačuje se především zástavbou amerického vidlicového osmiválce Hartley s objemem rovných tří litrů, který byl původně zkonstruován pro použití v motocyklu Suzuki. Výkon 482 koní (354 kW) tomuto bizarními stroji umožní dosáhnout rychlosti 320 km/h.

Tuning

Ariel Atom Mugen: 0 - 100 km/h za 3 sekundy

Ale zpět k současnosti. Automobilka Ariel Motor Company nyní spojila své síly s firmou Atomic Race Management a pro sezónu 2013 připravila seriál osmi závodů upravených vozů Ariel Atom Cup Spec, který následuje vzoru stávajícího šampionátu ježděného v současnosti v USA.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ariel Atom v ladění Mugen

Stroje Ariel Atom Cup Spec nesou opatřeny osmiválci, ale dostupnějšími a lehčími čtyřválci Honda s výkonem naladěným na 248 koní (183 kW), jež vozům s pohotovostní hmotností sníženou pod hranici 500 kg umožňují dosáhnout rychlosti přes 250 km/h. Oproti standardním verzím se tyto stroje vyznačují také trubkovou ochrannou klecí, speciálním přístrojovým štítem, závodními sedadly s pásy podle předpisů FIA a stavitelnými tlumiči Ohlins.

Ariel Atom V8: malá jaderná elektrárna

Vozy pro nový seriál budou zcela identické, ale na přání dostanou také speciální nerezové výfuky a několik dalších dílů. Standardem jsou shodné pneumatiky Yokohama a certifikované závodní palivo. Vozy Atom Cup Spec budou k mání ve třech edicích, resp. balíčcích lišících se především doplňkovými službami.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ariel Atom V8

Stroje budou k mání v sériích Bronze, Silver a Gold s cenami v přepočtu 2 062 000 Kč, 2 325 000 Kč a 2 700 000 Kč. Bronze zahrnuje auto, startovné a ubytování, Silver přidává pneumatiky, palivo a asistenta nápomocného při ladění vozu a Gold se vyznačuje vším uvedeným a navíc také garážování stroje, jeho přepravu a údržbu. Pokud si chcete příští rok zazávodit, přihlášky již lze posílat.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Honda CR-V 1.998
Rok výroby: 2003
Stav: 145 286 km
Cena: 90 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 99 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2009
Stav: 116 772 km
Cena: 189 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků