Ariel Atom: bomba na kolech se dočkala vlastního šampionátu

Je to auto zcela mimo rámec současných zvyklostí ve sportovních vozech. Je totiž extrémně lehké a v kombinaci s výkonným motorem neuvěřitelně rychlé a zábavné.

Třetí generace modelu Ariel Atom z dílen malosériové automobilky Ariel Motor Company se představila již na sklonku roku 2007, ale dodnes nepřestává fascinovat. Ve standardu vyjíždí do provozu s atmosféricky plněným dvoulitrovým čtyřválcem Honda K20Z z někdejšího Civicu Type R, takže není divu, že v roce 2010 nabídl vlastní ladění vozu dvorní ladič Hondy a dal vzniknout modelu Ariel Atom Mugen.

Ariel Atom 3, třetí generace silniční šílenosti

Tento motor u Mugenu prošel rozsáhlou přestavbou. Nové písty, vačkové hřídele či ventilové pružiny přispívají k tomu, že tato jednotka dosahuje i bez přeplňování výkonu 274 koní (201 kW) při 8 600 ot./min. Točivý moment (255 Nm při 6 000 ot./min.) se přenáší na zadní kola skrze šestistupňovou, manuálně řazenou převodovku a samosvorný diferenciál.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ariel Atom Cup Spec pro nový britský šampionát v roce 2013

Zrychlení z klidu na 100 km/h za 3 s a rychlost přes 240 km/h v kombinaci s pohotovostní hmotností něco přes půl tuny pak snad ani nepřekvapí. Pro ještě náročnější motoristy je k dispozici také provedení Ariel Atom V8. vyznačuje se především zástavbou amerického vidlicového osmiválce Hartley s objemem rovných tří litrů, který byl původně zkonstruován pro použití v motocyklu Suzuki. Výkon 482 koní (354 kW) tomuto bizarními stroji umožní dosáhnout rychlosti 320 km/h.

Tuning

Ariel Atom Mugen: 0 - 100 km/h za 3 sekundy

Ale zpět k současnosti. Automobilka Ariel Motor Company nyní spojila své síly s firmou Atomic Race Management a pro sezónu 2013 připravila seriál osmi závodů upravených vozů Ariel Atom Cup Spec, který následuje vzoru stávajícího šampionátu ježděného v současnosti v USA.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ariel Atom v ladění Mugen

Stroje Ariel Atom Cup Spec nesou opatřeny osmiválci, ale dostupnějšími a lehčími čtyřválci Honda s výkonem naladěným na 248 koní (183 kW), jež vozům s pohotovostní hmotností sníženou pod hranici 500 kg umožňují dosáhnout rychlosti přes 250 km/h. Oproti standardním verzím se tyto stroje vyznačují také trubkovou ochrannou klecí, speciálním přístrojovým štítem, závodními sedadly s pásy podle předpisů FIA a stavitelnými tlumiči Ohlins.

Ariel Atom V8: malá jaderná elektrárna

Vozy pro nový seriál budou zcela identické, ale na přání dostanou také speciální nerezové výfuky a několik dalších dílů. Standardem jsou shodné pneumatiky Yokohama a certifikované závodní palivo. Vozy Atom Cup Spec budou k mání ve třech edicích, resp. balíčcích lišících se především doplňkovými službami.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ariel Atom V8

Stroje budou k mání v sériích Bronze, Silver a Gold s cenami v přepočtu 2 062 000 Kč, 2 325 000 Kč a 2 700 000 Kč. Bronze zahrnuje auto, startovné a ubytování, Silver přidává pneumatiky, palivo a asistenta nápomocného při ladění vozu a Gold se vyznačuje vším uvedeným a navíc také garážování stroje, jeho přepravu a údržbu. Pokud si chcete příští rok zazávodit, přihlášky již lze posílat.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2009
Stav: 120 888 km
Cena: 115 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2008
Stav: 99 796 km
Cena: 205 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2010
Stav: 176 486 km
Cena: 204 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

včera | Stanislav Kolman | 57 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků