Ariel Atom 500 V8: bomba na kolech

Ten stroj váží jen něco málo přes půl tuny, výkon jeho motoru však dosahuje 500 koní. Jeho plné jméno zní Ariel Atom 500 V8. Jedná se o vůz s takřka nejlepším poměrem výkonu k hmotnosti v dějinách motorizmu, výkon na jednu tunu se blíží 1 000 koní. Za jeho vznikem stojí společnost RS Developments. Konstrukce vozu je velmi blízká Caterhamu, tedy současné interpretaci slavného Lotusu Seven. Také motor je podobný jako v Caterhamu, jde tedy o malý, přeplňovaný vidlicový osmiválec Russell Savory s objemem 2,4 l, jenž dává 500 koní při 10 000 ot./min. Je postaven z hliníku a vyznačuje se pěti ventily na válec a suchou klikovou skříní. Navazuje na něj šestistupňová převodovka Sadev se sekvenčním řazením. 

Rám je včetně závěsů kol sestaven z chrom molybdenových trubek a karosérie je vyrobena ze skelných vláken. Brzdy jsou osazeny čtyřpístkovými třmeny Alcon, kola z magnéziové slitiny dodal Dymag.

Atom 500 se bude vyrábět v nové továrně Arielu v Somersetu od letošního léta. Podle Simona Saunderse, ředitele společnosti, bude prodejní cena „přinejmenším konkurenceschopná“. O jízdních výkonech se doud nehovořilo, ale ledacos lze odvodit z parametrů pro Atom 300. Ten zrychlí z 0 na 100 km/h za zhruba 3 sekundy a z 0 na 160 km/h pod 7 sekund, takže Atom 500 zřejmě stanoví zcela nová měřítka...

Klepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků