Ariel Atom 3.5R: bestie ještě bestiálnější, „stovku“ zvládne za 2,6 s

Britská společnost Ariel představuje nové, na špičkové jízdní výkony zaměřené provedení svého Atomu s označením 3.5R.

Novinka vychází z modelu Ariel Atom 3.5 představeného v říjnu roku 2012 a přináší zejména zlepšené jízdní vlastnosti, větší ovladatelnost a samozřejmě ještě působivější jízdní výkony. Na provedení Ariel Atom V8 s výkonem přes 500 koní sice zatím nemá, ovšem zrychlení z 0 na 96 km/h za 2,6 s a z 0 na 160 km/h za 6,0 s zřejmě mohou zklamat jen málokterého milovníka rychlé jízdy.  Ještě připomeňme, že na základě řady Ariel Atom vzniknul kalifornský supersport Rezvani Beast, jenž jsme vám představili teprve před několika dny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ariel Atom je v nové verzi 3.5R náčiním pro skutečně nevšední zážitky...

Stejně jako u Atomu 3.5, také 3.5R je poháněn dále modifikovaným zážehovým čtyřválcem 2,0 i-VTEC z výběhového provedení řady Honda Civic Type R. Dosahuje výkonu 355 koní (261 kW), což je zhruba o 40 koní více než u Atomu 3.5. Chladič stlačovaného vzduchu byl přemístěn z prostoru nad hlavami cestujících do rozměrného boxu vně karoserie vedle kokpitu, na podobném místě se nachází také chladič motorového oleje.

Sportovní auta | Luxusní auta | Fascinace | Premiéry | Sport | Kabriolety | Ostatní značky

Rezvani Beast je nakonec radikální přestavbou Arielu Atom

Točivý moment 330 Nm se u nového Atomu 3.5R na zadní kola přenáší skrze novou šestistupňovou převodovku Sadev se sekvenčním, bezspojkovým řazením páčkami pod volantem. Výrobce vyzdvihuje zejména rychlost změn převodů, skříň je například údajně schopna podřadit i pětkrát během jediné vteřiny. Za příplatek bude k dispozici také diferenciál se stavitelnou svorností.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Chladiče stlačovaného vzduchu a motorového oleje byly přemístěny do zvláštních boxů po stranách kokpitu

Modifikacemi prošel také podvozek. Standardem jsou sady tlumičů a pružin Ohlins, ovšem výrobce nabízí také celou řadu dalších kompletů, s jejichž pomocí může vůz upravit přesně podle preferencí konkrétního zákazníka. Tím ale možnosti individuálních úprav zdaleka nekončí, k dispozici jsou různé druhy kol, brzd a aerodynamických doplňků. První vozy ke svým zákazníkům poputují na sklonku letošního roku, ceny modelu Atom 3.5R mají začínat na 54 000 librách (bez daně).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Honda Jazz 1.198
Rok výroby: 2009
Stav: 50 860 km
Cena: 110 000 Kč
Honda CR-V 1.998
Rok výroby: 2003
Stav: 145 286 km
Cena: 95 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 104 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků