Ariel Atom 3.5: přikrmená bestie, ovšem s pohodlnějším naladěním

Auta určená čistě pro zábavu z rychlosti a zrychlení stále žijí zvláště díky některým malým firmičkám. Příkladem budiž britský Ariel.

Ariel Atom, vyráběný v současnosti ve své třetí generaci, je lehký dvoumístný čtyřkolový automobil, jehož konstrukce spočívá na takřka odkrytém trubkovém rámu s minimem povrchových dílů karoserie a motoru uloženého u zadní nápravy. Po špičkovém modelu Ariel Atom V8 s výkonem 500 koní z roku 2009 a poněkud střízlivěji pojatém typu Ariel Atom Mugen z loňska nyní společnost Ariel oznámila premiéru další modifikace.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ariel Atom dává okázale na odiv svoji odhalenou konstrukci

Ponese označení Ariel Atom 3.5 a vyznačuje se například nově odladěným podvozkem s upravenými závěsy motoru a novými tlumiči. Atom 3.5 má díky tomu nabídnout oproti očekáváním poněkud komfortnější jízdu na běžných vozovkách, ale v souvislosti s nejnovějšími poznatky z průběžného vývoje zároveň lepší stabilitu při ostré jízdě na závodních okruzích.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Novinka se vyznačuje řadou drobných úprav včetně zadních svítilen z LED

Mezi další úpravy modelu Ariel Atom 3.5 patří upravený tvar přední kapoty, přední svítilny složené ze dvou horizontálně situovaných párů samostatných projektorů pro potkávací a dálková světla a blinkrů LED po stranách, zadní svítilny složené rovněž z LED nebo přístrojový štít LCD nabízející širokou škálu informací včetně časů kol a přetížení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přední svítilny mají projektory pro potkávací i dálková světla, interiér pak zdobí ryze funkční monitor LCD

Model Atom 3.5 je opatřen známým čtyřválcem Honda 2,0 i-VTEC dostupným v atmosférickém, nebo přeplňovaném provedení. Zatímco to atmosférické zachovává standardní výkon na 247 koních (182 kW), „foukaná“ verze posílila o 10 koní (7 kW) na výsledných 314 koní (231 kW). Tohoto decentního posunu se konstruktérům podařilo dosáhnout především úpravami sacího traktu, palivového systému a programu řídicí jednotky. 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Honda Jazz 1.198
Rok výroby: 2009
Stav: 50 860 km
Cena: 120 000 Kč
Honda Civic 2.204
Rok výroby: 2006
Stav: 140 500 km
Cena: 95 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 189 683 km
Cena: 84 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků