Ariel Atom 3.5: přikrmená bestie, ovšem s pohodlnějším naladěním

Auta určená čistě pro zábavu z rychlosti a zrychlení stále žijí zvláště díky některým malým firmičkám. Příkladem budiž britský Ariel.

Ariel Atom, vyráběný v současnosti ve své třetí generaci, je lehký dvoumístný čtyřkolový automobil, jehož konstrukce spočívá na takřka odkrytém trubkovém rámu s minimem povrchových dílů karoserie a motoru uloženého u zadní nápravy. Po špičkovém modelu Ariel Atom V8 s výkonem 500 koní z roku 2009 a poněkud střízlivěji pojatém typu Ariel Atom Mugen z loňska nyní společnost Ariel oznámila premiéru další modifikace.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ariel Atom dává okázale na odiv svoji odhalenou konstrukci

Ponese označení Ariel Atom 3.5 a vyznačuje se například nově odladěným podvozkem s upravenými závěsy motoru a novými tlumiči. Atom 3.5 má díky tomu nabídnout oproti očekáváním poněkud komfortnější jízdu na běžných vozovkách, ale v souvislosti s nejnovějšími poznatky z průběžného vývoje zároveň lepší stabilitu při ostré jízdě na závodních okruzích.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Novinka se vyznačuje řadou drobných úprav včetně zadních svítilen z LED

Mezi další úpravy modelu Ariel Atom 3.5 patří upravený tvar přední kapoty, přední svítilny složené ze dvou horizontálně situovaných párů samostatných projektorů pro potkávací a dálková světla a blinkrů LED po stranách, zadní svítilny složené rovněž z LED nebo přístrojový štít LCD nabízející širokou škálu informací včetně časů kol a přetížení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přední svítilny mají projektory pro potkávací i dálková světla, interiér pak zdobí ryze funkční monitor LCD

Model Atom 3.5 je opatřen známým čtyřválcem Honda 2,0 i-VTEC dostupným v atmosférickém, nebo přeplňovaném provedení. Zatímco to atmosférické zachovává standardní výkon na 247 koních (182 kW), „foukaná“ verze posílila o 10 koní (7 kW) na výsledných 314 koní (231 kW). Tohoto decentního posunu se konstruktérům podařilo dosáhnout především úpravami sacího traktu, palivového systému a programu řídicí jednotky. 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Honda CR-V 1.998
Rok výroby: 2003
Stav: 145 286 km
Cena: 90 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 99 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2009
Stav: 116 772 km
Cena: 189 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků