Ariel Atom 3 od Wimmer RS: rychlejší než Veyron

Zrychleni z klidu na 100 km/h za 3 s je vám málo a náladu vám kazí prchající rychlíci ve Veyronech? Wimmer přichází s řešením.

Ladit se dá prakticky cokoli, nyní na řadu (zřejmě vůbec poprvé) přišla trubková bestie Ariel Atom 3. Tento pozoruhodný model pohání dvoulitrový motor Honda iVTEC ze Civicu Type-R dopovaný kompresorem. Agregát dosahuje výkonu 300 koní, díky němuž a nízké hmotnosti „silniční formule” zrychlí Atom 3 na 100 km/h za úctyhodné 3 sekundy a dosáhne maximálky kolem 242 km/h. O spolehlivé tlumení náprav se starají stavitelné tlumicí jednotky Bilstein.

Je to dobré? Je, jenže žijeme v divokém světě, v němž ani tyto parametry nemusí stačit každému. Právě pro takové přichází renomovaná německá ladičská společnost Wimmer s vlastní adaptací, jež se svým způsobem může stát jistou alternativou továrnímu modelu Ariel Atom V8.

Přeplňovaný čtyřválcový „dvoulitr“ z Hondy Civic Type-R zůstal zachován, ale prošel posilovací kúrou. Změn doznaly samotný kompresor, výfuková soustava s novým katalyzátorem a řídicí jednotka dostala nový program. Výsledkem je navýšení výkonu až na 340 koní a točivého momentu na 282 Nm. Konstrukce Ariel Atom 3 však zůstává enormně lehká, neboť pohotovostní hmotnost stroje i po úpravách Wimmeru činí pouhých 469 kg! A nemusíte být zrovna inženýrem na to, aby vám došlo, že ve spojení s takto výkonným motorem vznikne opravdu rychlá bestie.

A je to tak. Hodnotu nejvyšší rychlosti pánové od Wimmeru neuvádějí, ale slibují zrychlení z klidu na 100 km/h za 2,8 s, přičemž hranice 200 km/h padne již za 7,1 s od startu. Ani Bugatti Veyron není takto rychlé. Svět ladičských firem nás stále dokáže překvapovat, protože v nejrůznějších kategoriích posunuje i zdánlivě špičkové hodnoty daleko za jejich zdánlivé hranice. Pokud vás tato konverze zaujala, musíte se s dotazem na cenu obrátit přímo na společnost Wimmer. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Ariel Atom 3 od Wimmer RS
Honda CR-V 1.998
Rok výroby: 2003
Stav: 145 286 km
Cena: 90 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 99 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2009
Stav: 116 772 km
Cena: 189 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků