Arcspeed: australská odpověď na Tesla Roadster

Australská společnost Arcspeed připravila lehký roadster s elektrickým pohonem, který má nabídnout zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,8 s.

Takřka neznámá australská automobilka pro sebe hodlá ukrojit z koláče rostoucího trhu sportovních vozů s elektrickým pohonem. Představila svůj prototyp s prostým označením Arcspeed, který je v zadní části své karoserie opatřen elektromotorem disponujícím točivým momentem 521 Nm, jenž mu prý umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za pouhých 3,8 s.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Australský roadster s elektrickým pohonem a prostým jménem Arcspeed

Výrobce slibuje mimořádně nízko uložené těžiště, což nás při pohledu na celkové nízkou stavbu snad ani nepřekvapí. Elektromotor je napájen li-ionovými akumulátory umístěnými hned za sedadly a pohání, jak jistě tušíte, kola zadní nápravy. Podle svých tvůrců byl původně model Arcspeed konstruován pro instalaci spalovacího motoru, ale řada obtíží vedla ke změně plánu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Novinka bude zprvu nabízena na domácím trhu, ale počítá se i s jejím exportem. Arcspeed by se například v USA mohl prodávat v přepočtu za necelé 2 mil. Kč, což by bylo o něco méně než u zavedeného modelu Tesla Roadster. Na silnicích se prý první vozy objeví koncem příštího roku.
 

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků