Arcspeed: australská odpověď na Tesla Roadster

Australská společnost Arcspeed připravila lehký roadster s elektrickým pohonem, který má nabídnout zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,8 s.

Takřka neznámá australská automobilka pro sebe hodlá ukrojit z koláče rostoucího trhu sportovních vozů s elektrickým pohonem. Představila svůj prototyp s prostým označením Arcspeed, který je v zadní části své karoserie opatřen elektromotorem disponujícím točivým momentem 521 Nm, jenž mu prý umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za pouhých 3,8 s.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Australský roadster s elektrickým pohonem a prostým jménem Arcspeed

Výrobce slibuje mimořádně nízko uložené těžiště, což nás při pohledu na celkové nízkou stavbu snad ani nepřekvapí. Elektromotor je napájen li-ionovými akumulátory umístěnými hned za sedadly a pohání, jak jistě tušíte, kola zadní nápravy. Podle svých tvůrců byl původně model Arcspeed konstruován pro instalaci spalovacího motoru, ale řada obtíží vedla ke změně plánu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Novinka bude zprvu nabízena na domácím trhu, ale počítá se i s jejím exportem. Arcspeed by se například v USA mohl prodávat v přepočtu za necelé 2 mil. Kč, což by bylo o něco méně než u zavedeného modelu Tesla Roadster. Na silnicích se prý první vozy objeví koncem příštího roku.
 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků