Arash AF-10: specifikace a nové snímky sporťáku

Společnost Arash Motor Company z britského Cambridge konečně finišuje práce na supersportovním modelu AF-10.

A bylo by již načase, neboť vývoj tohoto typu běží již nějakým pátým rokem. Společnost Arash nyní své výkresy prohnala renderovým programem a navíc zveřejnila kompletní technické údaje, které naleznete v tabulce mezi přiloženými snímky.

Model AF-10 má spočívat na prostorovém hliníkovém rámu s pomocnými rámy vpředu i vzadu pokrytém povrchovými díly z uhlíkových kompozitů a doplněném ocelovou bezpečnostní klecí. Před zadní nápravou se bude nacházet pohonná jednotka vycházející z celohliníkového, sedmilitrového vidlicového osmiválce LS7 z produkce General Motors. Dostala kovaný klikový hřídel, titanové ojnice a hliníkové písty s plochým vrchem. Vyznačuje se kompresním poměrem 11,0:1, mazáním se suchou skříní nebo titanovými sacími a sodíkem plněným výfukovými ventily. Při vrtání 104,8 mm a zdvihu 101,6 mm dává 558 koní (410 kW) při 6 000 ot./min. a točivý moment až 643 Nm při 4 800 ot./min., motor však točí až 7 000 ot./min.

Navazuje na něj šestistupňová, manuálně řazená převodovka Graziano GT-ME1 s odděleným chladicím okruhem. Dvoudílné lité ráfky jsou produktem přímo továrny Arash. Vpředu mají průměr devatenáct a vzadu pak dvacet pálců, široké jsou 9,5, resp. 12,5 palce. Nazouvají pneumatiky Michelin Pilot o rozměru 265/35 ZR19 a 335/30 ZR20. Brzdové keramické kotouče mají průměr 380 mm vpředu a 362 mm vzadu, třmeny AP Racing mají vpředu osm a vzadu šest pístků. Arash AF-10 bude dlouhý 4 663, široký 2 050 a vysoký 1 145 mm.

Předpokládané jízdní výkony zatím Arash Motor Company nezveřejnila. Stejně tak zatím nemáme informace k datu uvedení tohoto modelu do prodeje ani o objemech zvažovaných sérií.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Arash AF-10

 

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků