Arash AF-10: ostrý supersport jde do výroby

Zájemce o exotický supersportovní automobil má nyní další možnost volby. Je poněkud exotická, ale o to zajímavější.

Již příští rok se jí stane vůz Arash AF-10, který za pár měsíců odstartuje s ceníkovou částkou 356 565 Euro. O tomto voze ve stádiu studie se dříve hodně mluvilo, proto si možná vzpomenete, že se má vyznačovat skeletem z uhlíkových kompozitů vyrobeným společností EPM Technology, jež přispěje k relativně nízké pohotovostní hmotnosti jen 1 260 kg. O ladění podvozku se postaral Loris Biocchino, jenž získal ostruhy při konstrukci závěsů pro Bugatti Veyron.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Půjde o supersportovní vůz typické konstrukce s motorem uloženým podélně před zadní nápravou. Použit přitom bude sedmilitrový osmiválec z Corvette Z06, který dosahuje výkonu 550 koní (403 kW) a standardně má být kombinován s šestistupňovou, manuálně řazenou převodovkou Graziano. Za příplatek bude možno získat šestistupňový „automat“ se sekvenčním řazením z vozu Pagani Zonda F, přičemž Arash AF-10 má dosahovat 355 km/h.

I přes jistě drtivou, byť zatím blíže neupřesněnou dynamiku nebude postrádat ani styl a komfort. Mezi avizovanými prvky prvky výbavy tak najdeme třeba devatenáctipalcové lité ráfky nebo kůží čalouněný interiér s vestavěnou navigaci GPS.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Současně s těmito informacemi Arash Farboud oznámil, že zároveň pracuje na ještě výkonnějším provedení, jež bude po konstrukční stránce z typu AF-10 vycházet, ale na první pohled se od něj má výrazně lišit. Osazen bude osmiválcem s objemem 7,2 l, dvojicí přeplňovacích kompresorů, titanovými ojnicemi a kovanými písty. S nejvyšším výkonem okolo 1 200 koní (878 kW) a maximálkou přes 400 km/h tak půjde o jeden z nejrychlejších sériových vozů současnosti.

Arash Farboud k tomuto stroji v rozhovoru pro Autocar uvedl: „Tento motor je skutečný dravec. Nemusí být technicky příliš komplikovaný, spokojen však budu teprve ve chvíli, kdy se nám podaří dosáhnout většího výkonu, než jakým disponuje naše konkurence. Bude to vlastně dvoumístná Formule 1 s rádiem a zároveň nejvýkonnější auto, jaké jsem kdy postavil.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Arash AF-10
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 43 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků