Apple už hledá pozemek pro stavbu vývojového centra svojí automobilky

„Jablečná“ společnost se v blízké budoucnosti nechce omezovat jen na vývoj a výrobu spotřební elektroniky. Svoji příležitost cítí v automobilovém průmyslu, který po malých krůčcích kráčí vstříc zcela autonomním vozům.

A odtud už je to poměrně blízko k uzavřeným počítačovým systémům, se kterými má Apple dlouholeté zkušenosti. Ostatně, je takovým veřejným tajemstvím, že Apple přetáhl nejednoho inženýra ze světových automobilek. 

Jejich znalosti chce podle všeho využít ke stavbě unikátního auta, o kterém se toho obecně ví zatím jen velmi málo - v zásadě jen to, že by mělo jít o elektromobil s možností autonomní jízdy. Jak je ale u Applu zvykem, nejspíš nezůstane kámen na kameni. 

Na výsledek si ale ještě budeme muset nějakou chvíli počkat, protože celý projekt je ve velmi rané fázi. Společnost teprve shání prostory, kde by vybudovala své vývojové centrum. Za tímto účelem hledá v San Franciscu prostor o rozloze přibližně 74 000 čtverečních metrů, což je sice ohromná plocha, ale ne zas tak velká, aby na ní mohla stát továrna pro výrobu aut. Tu by totiž měla obstarat rakouská společnost Magna Steyr.

Jinými slovy, ještě pár let potrvá, než spatříme první automobil s jablkem ve znaku. A to už může být vzhledem k rychlému vývoji v automobilovém průmyslu pozdě. 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků