Anteros nabízí nový retro kit pro Corvette C6

Kalifornská společnost Anteros se chystá představit další sadu pro úpravu současné Corvetty. Tentokrát v retro stylu.

Firma Anteros o sobě dala prvně vědět v roce 2006, když představila svoji sérii úprav Chevroletu Corvette. My jsme o této události tehdy psali na tomto místě. Nyní Anteros oznámila, že připravuje další modifikace, pochopitelně na základě Corvette C6. Tento legendární sériový vůz je přitom celkem běžným základem pro travestie různých způsobů, Anteros však díky němu dokáže skloubit moderní a spolehlivou techniku vyspělého sportovního vozu s fantastickými křivkami klasických automobilů plných ducha dávných časů. V Kalifornii si přitom nevzali za vzor konkrétní značku nebo typ, jak bývá často zvykem, ale hned řadu klasiků. Podle vyjádření společnosti Anteros si brali „inspiraci a DNA ze šedesátých let“ a legendárních produktů značek Ferrari, Aston Martin, Jaguar, Austin či Maserati z tohoto období.

Zatímco design nese výrazné retroprvky, technika je plně moderní. Nabízí se typy XTM (roadster), XTR (kupé) a XTS (targa), pod jejichž dlouhou kapotou, jež byla svého času největším samostatným plastovým dílem v celém automobilovém průmyslu, tepe vidlicový osmiválec General Motors 6,0 LS3 se sériovým výkonem 430 koní, který lze kombinovat s šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením, nebo klasickým čtyřstupňovým „automatem“.

Karosérie je vyrobena z kompozitových karosářských panelů, přičemž spočívá na standardním rámu Corvette z hydroformované oceli. Některé sériové ocelové díly přitom byly kvůli snížení hmotnosti nahrazeny hliníkovými a hořčíkovými slitinami. Všechny tři výše zmíněné varianty se běžně dodávají se samosvorným diferenciálem či klimatizací, další komfortní prvky včetně navigačního systému nebo vyhřívání předních sedadel jsou k dispozici za příplatek. Anteros kromě jiného dodává také prvky pro zvýšení výkonu standardního motoru, které jej v souhrnu posílí až na 650 koní. To je již více než dostatečná porce, díky níž výrobky Anteros mohou směle soupeřit s továrními superverzemi Corvette ZR1. Kromě přeplňovacího kompresoru Lingenfelter jsou k dispozici také přepracovaný výfukový trakt (15 koní k dobru), účinnější chladič stlačovaného vzduchu (dalších 15 koní navíc) či modifikovaný snímač obemu nasávaného vzduchu (MAF).  

Základní ceny vozů Anteros začínají na částce 149 500 dolarů za kupé, za otevřenou verzi si připlatíte alespoň 5 000 dolarů, kupé Anteros na bázi Corvette Z06 pak pořídíte od 176 500 dolarů. Nejsou to jistě částky nízké, ale je třeba brát v potaz, že úprava každého vozu zabere alespoň tři měsíce. V Kalifornii vám však dokáží vybičovat výkon až na více než 1 000 koní, pak již jsou pochopitelně ceny smluvní.  Praktickou předností práce firmy Anteros přitom zůstává, že i po jejích zásazích zůstává majiteli plná záruka na 100 000 ujetých mil a tyto stroje lze udržovat v běžných servisech koncernu General Motors. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Anteros Corvette C6

 

Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 135 720 km
Cena: 124 000 Kč
Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2009
Stav: 40 056 km
Cena: 129 000 Kč
Chevrolet Orlando 1.796
Rok výroby: 2012
Stav: 71 175 km
Cena: 207 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák | 17 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků