Anteros nabízí nový retro kit pro Corvette C6

Kalifornská společnost Anteros se chystá představit další sadu pro úpravu současné Corvetty. Tentokrát v retro stylu.

Firma Anteros o sobě dala prvně vědět v roce 2006, když představila svoji sérii úprav Chevroletu Corvette. My jsme o této události tehdy psali na tomto místě. Nyní Anteros oznámila, že připravuje další modifikace, pochopitelně na základě Corvette C6. Tento legendární sériový vůz je přitom celkem běžným základem pro travestie různých způsobů, Anteros však díky němu dokáže skloubit moderní a spolehlivou techniku vyspělého sportovního vozu s fantastickými křivkami klasických automobilů plných ducha dávných časů. V Kalifornii si přitom nevzali za vzor konkrétní značku nebo typ, jak bývá často zvykem, ale hned řadu klasiků. Podle vyjádření společnosti Anteros si brali „inspiraci a DNA ze šedesátých let“ a legendárních produktů značek Ferrari, Aston Martin, Jaguar, Austin či Maserati z tohoto období.

Zatímco design nese výrazné retroprvky, technika je plně moderní. Nabízí se typy XTM (roadster), XTR (kupé) a XTS (targa), pod jejichž dlouhou kapotou, jež byla svého času největším samostatným plastovým dílem v celém automobilovém průmyslu, tepe vidlicový osmiválec General Motors 6,0 LS3 se sériovým výkonem 430 koní, který lze kombinovat s šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením, nebo klasickým čtyřstupňovým „automatem“.

Karosérie je vyrobena z kompozitových karosářských panelů, přičemž spočívá na standardním rámu Corvette z hydroformované oceli. Některé sériové ocelové díly přitom byly kvůli snížení hmotnosti nahrazeny hliníkovými a hořčíkovými slitinami. Všechny tři výše zmíněné varianty se běžně dodávají se samosvorným diferenciálem či klimatizací, další komfortní prvky včetně navigačního systému nebo vyhřívání předních sedadel jsou k dispozici za příplatek. Anteros kromě jiného dodává také prvky pro zvýšení výkonu standardního motoru, které jej v souhrnu posílí až na 650 koní. To je již více než dostatečná porce, díky níž výrobky Anteros mohou směle soupeřit s továrními superverzemi Corvette ZR1. Kromě přeplňovacího kompresoru Lingenfelter jsou k dispozici také přepracovaný výfukový trakt (15 koní k dobru), účinnější chladič stlačovaného vzduchu (dalších 15 koní navíc) či modifikovaný snímač obemu nasávaného vzduchu (MAF).  

Základní ceny vozů Anteros začínají na částce 149 500 dolarů za kupé, za otevřenou verzi si připlatíte alespoň 5 000 dolarů, kupé Anteros na bázi Corvette Z06 pak pořídíte od 176 500 dolarů. Nejsou to jistě částky nízké, ale je třeba brát v potaz, že úprava každého vozu zabere alespoň tři měsíce. V Kalifornii vám však dokáží vybičovat výkon až na více než 1 000 koní, pak již jsou pochopitelně ceny smluvní.  Praktickou předností práce firmy Anteros přitom zůstává, že i po jejích zásazích zůstává majiteli plná záruka na 100 000 ujetých mil a tyto stroje lze udržovat v běžných servisech koncernu General Motors. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Anteros Corvette C6

 

Chevrolet Aveo 1.399
Rok výroby: 2006
Stav: 70 455 km
Cena: 65 000 Kč
Chevrolet Cruze 1.998
Rok výroby: 2013
Stav: 150 976 km
Cena: 180 000 Kč
Chevrolet Orlando 1.796
Rok výroby: 2011
Stav: 89 533 km
Cena: 205 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků