Ani indická Tata nechybí v Ženevě. Představuje celou řadu modelů

Kousek od stánku automobilky Jaguar a Land Rover najdete na ženevském autosalonu také stánek značky Tata. K vidění je hned několik modelů.

Stánek automobilky Tata určitě nepřehlédnete. Pokud budete poblíž, zaručeně upoutá vaší pozornost model Safari Storme. Tohle auto prezentují Indové jako vůz kombinující perfektní terénní vlastnosti, vysoký výkon a samozřejmě také luxus.

O pohon se stará přeplňovaný naftový motor 2.2 VariCor nabízející maximální výkon 150 koní a 320 Nm. Mimochodem tento agregát má hliníkovou hlavu a vstřikování typu common-rail. Vůz je dlouhý 4655 mm, široký 1965 mm a vysoký 1922 mm, využívá pětistupňovou manuální převodovku a hydraulický posilovač řízení. Ve výbavě najdete ABS, EBD, duální klimatizaci, elektricky ovládaná okna nebo třeba kůží potažený volant.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Dalším poměrně zajímavým automobilem je Tata Aria, která pro změnu útočí na zájemce o velký rodinný automobil. V tomto případě je pod kapotou naftová dva-dvojka DiCOR s výkonem 156 koní a vrcholem točivého momentu 400 Nm. Motor spolupracuje se šestistupňovou automatickou převodovkou, maximální rychlost činí 180 km/h.

Poněkud zvláštním zjevem je Tata Indigo Manza, která bude svůj indický původ zapírat jen hodně těžko. Klasický asijský sedan dlouhý 4413 mm může mít pod kapotou naftovou jedna-trojku (90 k) nebo benzinovou jedna-čtyřku (95 k). Maximální rychlost činí 170 km/h (v obou případech) a zavazadelník pojme 470 litrů. Pokud vám sedan nevyhovuje, nabízí Tata ještě malý hatchback Indica Vista osazený stejnými motory. U benzinové jedna-čtyřky se počítá ještě se slabší verzí naladěnou na 74 koní. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Kromě zmíněného je k vidění také Tata Concept S, tedy sportovně vypadající hatchback osazený naftovou jedna-trojkou opět naladěnou na 90 koní. Že to s tím sportováním nebude tak žhavé, to naznačuje mimo jiné maximální rychlost 160 km/h.  

Land Rover Range Rover Evoque 2.179
Rok výroby: 2011
Stav: 63 771 km
Cena: 620 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků