Ani indická Tata nechybí v Ženevě. Představuje celou řadu modelů

Kousek od stánku automobilky Jaguar a Land Rover najdete na ženevském autosalonu také stánek značky Tata. K vidění je hned několik modelů.

Stánek automobilky Tata určitě nepřehlédnete. Pokud budete poblíž, zaručeně upoutá vaší pozornost model Safari Storme. Tohle auto prezentují Indové jako vůz kombinující perfektní terénní vlastnosti, vysoký výkon a samozřejmě také luxus.

O pohon se stará přeplňovaný naftový motor 2.2 VariCor nabízející maximální výkon 150 koní a 320 Nm. Mimochodem tento agregát má hliníkovou hlavu a vstřikování typu common-rail. Vůz je dlouhý 4655 mm, široký 1965 mm a vysoký 1922 mm, využívá pětistupňovou manuální převodovku a hydraulický posilovač řízení. Ve výbavě najdete ABS, EBD, duální klimatizaci, elektricky ovládaná okna nebo třeba kůží potažený volant.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Dalším poměrně zajímavým automobilem je Tata Aria, která pro změnu útočí na zájemce o velký rodinný automobil. V tomto případě je pod kapotou naftová dva-dvojka DiCOR s výkonem 156 koní a vrcholem točivého momentu 400 Nm. Motor spolupracuje se šestistupňovou automatickou převodovkou, maximální rychlost činí 180 km/h.

Poněkud zvláštním zjevem je Tata Indigo Manza, která bude svůj indický původ zapírat jen hodně těžko. Klasický asijský sedan dlouhý 4413 mm může mít pod kapotou naftovou jedna-trojku (90 k) nebo benzinovou jedna-čtyřku (95 k). Maximální rychlost činí 170 km/h (v obou případech) a zavazadelník pojme 470 litrů. Pokud vám sedan nevyhovuje, nabízí Tata ještě malý hatchback Indica Vista osazený stejnými motory. U benzinové jedna-čtyřky se počítá ještě se slabší verzí naladěnou na 74 koní. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Kromě zmíněného je k vidění také Tata Concept S, tedy sportovně vypadající hatchback osazený naftovou jedna-trojkou opět naladěnou na 90 koní. Že to s tím sportováním nebude tak žhavé, to naznačuje mimo jiné maximální rychlost 160 km/h.  

Land Rover Freelander 2.179
Rok výroby: 2009
Stav: 165 280 km
Cena: 230 000 Kč
Land Rover Freelander 1.951
Rok výroby: 2004
Stav: 181 520 km
Cena: 100 000 Kč
Land Rover Freelander 1.95
Rok výroby: 2003
Stav: 172 633 km
Cena: 100 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 62 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků