Ani Ferrari, ani Tesla. AutoDesign Awards 2013 vyhrála Octavia

Škoda Octavia se stala absolutním vítězem soutěže AutoDesign Awards. Získala také titul Nejlepší design roku v kategorii sériových vozů. Mezi koncepty dostal od poroty nejvíce hlasů projekt Carrozzeria Touring Superleggera Disco Volante 2012.

„V minulých ročnících vyhrávaly převážně vozy, které nabízely z hlediska designu nějaké koncepčně nové řešení, ale letos tomu je jinak. Škoda Octavia porotu oslovila hlavně novým moderním tvaroslovím,“ ohodnotil výsledky Radek Laube, jeden z pořadatelů ankety a zároveň šéfredaktor časopisu AutoDesign&Styling.

„Disco Volante zase vzdává hold slavným aerodynamickým modelům Alfy Romeo z padesátých let, nicméně provedení a celkové pojetí konceptu vyznívá natolik moderně, že se může stát zdrojem inspirace pro mnohé budoucí sériové automobily,“ dodal.

AutoDesign Awards 2013

Sériová auta
1. Škoda Octavia
2. Ferrari F12berlinetta
3. Tesla Model S

Koncepty
1. Touring Superleggera Disco Volante 2012
2. Pininfarina Cambiano 
3. BMW 4-Series Coupe

Malá auta a miniauta
1. Renault Clio

Nižší střední třída
1. Mercedes-Benz A-Class

Střední třída
1. Škoda Octavia 

Luxusní auta & Vyšší střední třída
1. Tesla Model S 

SUV & Crossover
1. Land Rover Range Rover

MPV
1. Fiat 500L

Sportovní auta a kabriolety
1. Ferrari F12 Berlinetta 

Klepněte pro větší obrázek
Touring Superleggera Disco Volante 2012.

Porota AutoDesign Awards 2013

MA. Ing. Jan Dědek, transportation designer, Design Storz
MgA. Ivan Dlabač, šéfdesign Divan Design
Ing. Jindřich Dušek, vydavatel AutoDesign&Styling
František Dvořák, novinář iDNES/MF DNES
MgA. Michal Froněk, designér Olgoj Chrochoj
Ing. Stanislav Hanuš, šéfdesignér, Blata s.r.o.
MgA. Pavel Hrubý, designér a architekt
Mgr. Jiří Hulák, historik designu, vedoucí oddělení průmyslového designu NTM v Praze
Ing. Tomáš Hyan, šéfredaktor, Automobil Revue, člen mezinárodní jury „Car of the Year“
MgA. Martin Imrich, šéfdesignér, Koncern Design Studio
MgA. Marek Piano Kedzierski, designér BT design
Ing. Jiří Král, místopředseda Asociace průmyslových designérů
Ing. Radek Laube, šéfredaktor, AutoDesign&Styling, člen mezinárodní jury „The Best Designed Car“
MgA. Petr Novague, šéfdesignér, Studio Novague
Doc. Akad. soch. František Pelikán, Ústav umění a designu, ZČU Plzeň
Dušan Poliaček Dipl.-Ing, šéfdesignér 1to1design
Liběna Rochová, módní návrhářka
Ing. Petr Siebert, designér
MgA. Ladislav Škoda, hlavní designér, Tescoma
Ing. arch. Petr Štěpánek, Ph.D., Fakulta umění a architektury Technická univerzita v Liberci

Vítězové minulých ročníku AutoDesign Awards

Sériové vozy
Ferrari FF (2012)
Range Rover Evoque (2011)
Mercedes-Benz SLS AMG (2010)
Alfa Romeo MiTo (2009)
Volvo C30 (2008)

Koncepty
Volkswagen XL1 (2012)
Pininfarina 2uettottanta (2011)
BMW Vision EfficientDynamics (2010)
BMW Gina Concept (2009)
Mazda Taiki (2008)
 

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků