Analytici Alfě Romeo nevěří. Prý nedokáže dosáhnout svých cílů

Alfa Romeo chce už za tři roky prodávat 400 000 aut ročně. To je více než šestinásobek současného stavu.

Překvapily vás poměrně smělé plány koncernu FCA Fiat-Chrysler, jehož šéf Sergio Marchionne chce už v roce 2018 prodávat 400 000 vozů se značkou Alfa Romeo na kapotě? Pokud jste nad takovým cílem kroutili hlavou, nejste sami.

Podobně skeptičtí jsou i analytici automobilového průmyslu, kteří se obávají, že se firmě nepodaří takovým slibům dostát. Alfa Romeo je prý značka pro nadšence, kteří ale nejsou schopni vygenerovat dlouhodobé stabilní prodeje.

Video | Sportovní auta | Sedany | Premiéry | Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia: Italská raketa má 510 koní a stovku dá za 3,9 s

Analytici očekávají, že počáteční odbyt nových modelů bude vysoký, ale pak čísla rychle poklesnou – to až si novou Alfu pořídí všichni fanoušci značky, kteří nakupují spíše srdcem než hlavou. Podobná situace se stala s odbytem Toyoty GT86 a Subaru BRZ.

Alfa Romeo Giulia je první model z nové generace aut této slavné značky. Následovat mají dvě SUV, sportovní roadster či kupé, luxusní velký sedan a dva hatchbacky s pohonem předních kol. Celkem se má nabídka ustálit na minimálně sedmi modelech.

To je ale málo například pro americký trh, kde chce Alfa Romeo prodávat ročně asi 150 000 aut. Podobných prodejů tu dosahují například značky Audi a Infiniti, které ale nabízejí deset až dvacet různých modelů. Tři modely Alfy, které chce značka v USA prodávat, na to stačit nemohou.

Zajímavosti | Život řidiče | Škoda | Volkswagen | BMW | Byznys | Renault | Honda | Suzuki | Peugeot | Nissan | Seat | Maybach

TOP 10 novodobých automobilových propadáků

Nejoptimističtější scénář přednesl George Galliers z analytické společnosti Evercore ISI. Podle něj je reálné, aby Alfa Romeo prodala v roce 2018 až 330 000 aut. I to je ale o 70 000 aut pod plánem. Galliers ale pro Automotive News říká, že nostalgie a pět miliard investovaných eur se automaticky nerovná šestinásobný růst prodejů během tří let.

Agentura IHS, která předpovídá situaci na automobilovém trhu, ale očekává pouze prodeje 216 000 kusů v roce 2018 a společnost LMC Automotive předpovídá pro stejný rok jen 251 000 prodaných aut.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků