Analogové hodinky v autě: ano, nebo ne?

26 komentářů

dado
13. května • 16:07

Zdravim, mam ford s-max, auto ma kdesi na palubnej doske digitalny udaj o case, dokonca myslim ze na 2 miestach, ale pocas jazdy sa tazko medzi ostatnymi udajmi najde, a aj tazko sa aj precita - cisla su male a digitalne. Zelal by som si mat v strede palubnej dosky analogove hodinky, aby vodic pocas jazdy pohodlne a jednym pohladom vedel cas odcitat, resp. aj spolucestujuci. Palubna doska Fordu S-max ma v strede 3 okruhle otvory pre ventilaciu, ten stredny ako by bol predurceny pre analogove hodinky, ale parafrazujuc vetu z filmu Pelisky, "inzeniri nekde udelali chybu". Aj v domacnosti byva zvykom mat jedny nastenne analogove hodiny ktore su odvsadial dobre viditelne, a nehladat digitalny udaj o case na drobnych prijimacoch ku ktorym treba prist blizsie aby sa udaj dal odcitat. Mate nejake doporucenie ako ventilaciu vo Forde s-mas prerobit na analogove hodinky? Dakujem.

predseda
8. dubna • 13:24

Ja vozim v aute kyvadlove hodiny s kukackou

josephko
8. dubna • 6:35

Analógové hodiny dávajú interiéru trochu punc luxusu. Digitálne hodiny nie sú natoľko intuitívne, a navyše sa často kombinujú s inými funkciami v palubnom počítači - takže nie sú vždy vidieť.
Pokiaľ to nie je ako "päsť na oko", klasické hodiny sa mi veľmo ľúbia. Nakoniec, prečo si "papáci" dávajú do bytov veľké odbíjacie hodiny, keď to istú funkciu splnia aj malé digitálky?

Marty
8. dubna • 8:50

Já měl analogové hodiny v Chrysleru 300C (výrobce Denso) a mam je i v Jaguaru. Do Jaguaru se hodí, víc no, lépe tam zapdají do té dřevněné palubní desky.

Uživatel2
7. dubna • 23:40

Já bych se chtěl mít jako prase v žitě.B-]

David
7. dubna • 21:31

Já bych uvítal místo analogovych hodin porady velky kvalitni barevny dislej a na nem možnost si zobrazit co potrbeji-třeba aplikaci analogové hodiny s pozadím v dekoru palubní desky... nebo cokoliv co sada aplikaci dovolí.

petan
7. dubna • 18:42

vždyť je to stejně jedno, protože hlavně záleží na výrobci aut jaký typ hodin dá do vozu a kvůli analogovým hodinkám na palubce nebudou lidi volit jiný vůz, ale budou je zajímat hodnotnější vlastnosti auta (např. bezpečnost, pohodlí, či užitnost)

Jouza
7. dubna • 17:33

Televize je sice take digitalni, ale koukate na analogovy obraz :) Koukat na digitalni by byl slusnej matrix....Jinak ono nekdy neni potreba vedet ze je 15:29, ale bohate staci vedet ze rucicka je dole a to znamena ze je pul.... To same jako digitalni rychlomer, otackmer ... voltmetr. proste jsou veci kde je lepsi zobrazovaz "analolgove" jelikoz jsou na to lide nauceni a v nekterych pripadech nepotrebuji presnou informaci, bohate staci priblizna...

matej
7. dubna • 17:43

presne tak. digi tachometr bych nechtel ani omylem

matrixjirka
8. dubna • 9:49

Mám digi tachometr na motorce a opravdu to neni moc přehledné. Když jsem měl na předchozí analogový tak jsem viděl jak ra ručička leze a teď tam jen přeskakují čísla a v podstatě pořádně nevím kolik jedu.

Antiautomat
8. dubna • 10:16

Klasicky budik bude vzdy lepsi ako ciselnik, nakolko informacia je zobrazena dvojako, a to polohou rucicky a potom samozrejme cislom, na ktore mieri. Pricom prave ta poloha je dolezita, pretoze je zrozumitelna bez akehokolvek ''prekladu'' a tym prirodzenejsia pre ludske vnimanie, cize moze byt interpretovana okamzite. Vyrobcom unika (v ramci setrenia a o.ebavania zakaznika), ze rychlost a jednoduchost ziskania informacie je na prvom mieste, kde budik je lepsi ako nejaky lcd displej s cislami. Taketo vymysly by som zakazal vobec pustit na cestu. Samozrejme, v reci marketingu sa to nazyva ''lahke, odlahcene, kompaktne'', v preklade do normalnej reci ''odflaknute, male, lacne''. Na motorke take nieco nema co hladat, to uz je o bezpecnosti a nie o par gramoch a centoch usetrenych pri vyrobe.

baboon
7. dubna • 19:23

Předloni jsem převážel synovi sousedky Espace, rok nevím, něco novějšího, po r. 2000 - uprostřed palubky panel plný elektroniky, svítilo to jako Enterprise ... Asi bych si na to zvykl, ale potřeboval bych hodně a hodně času. A stejně mi tam chyběl ten pocit, že podle polohy ručičky na rychloměru během zlomku vteřiny poznám, kolik jedu, ale tady mi oči přečetly třeba 97 km/h a mozek to teprve dešifroval ... Ale třeba jen ten můj, starej ... :-)

Antiautomat
8. dubna • 8:41

Palubka v espace je totalny hnus a z ergonomickeho hladiska jeden trapny omyl.

Petr
7. dubna • 19:05

Já jo, zvláště v dnešní době, kdy je radar na každém rohu.

JirkaK
7. dubna • 17:12

Jeden praktický důvod by byl. Při přesunu na letní nebo zimní čas stačí přetočit velkou ručičku o hodinu a je hotovo. U digitálních hodin mám vesměs stále letní, protože mi to v autě nestojí za tu práci :-)

VILKRK
8. dubna • 7:44

Va Passatu (B7) se na jedno kliknuti pretoci analog i digital 8-)

Rover623
7. dubna • 16:23

Tak ještě si pamatuji doby kdy u levných Favoritů byly analogové hodiny v přístrojovce na místě otáčkoměru. Párkrát jsem to také viděl u Škody 120 na vývoz. Pro ČR tam byl ten sdružený "budík" kontrolek, pro určité trhy na vývoz tam byla přístrojovka z řady LS a místo otáčkoměru budík a v něm hodiny

Uživatel2
7. dubna • 17:46

U Felicie také.

baboon
7. dubna • 15:06

Vždyť to není tak špatný námět k diskusi ... ;-)
Když bych vzal na zřetel levnější produkci - čistě spotřební zboží - tak možná proto, aby se analogovými hodinami "zapláclo" místo, kde je u dražších modelů nebo u příplatkové výbavy jiný přístroj. Alespoň před pár roky tomu tak bylo ...
Podobnou diskusi jsem četl loni na nějakém německém webu (tam to ale bylo zahrnuto do článku, kolik přístrojů resp. údajů je řidič schopný rozeznat, a zda jej hodiny, či podobné příslušenství nerozptyluje), a tam byla zrovna k analogovým hodinám v autě zajímavá poznámka: údajně ten, kdo je zvyklý na analogové hodinky na ruce a v domácnosti, se při pohledu na anal. hodiny v přístrojovém panelu "zorientuje" rychleji než při pohledu na digitální ukazatel času. Řekl bych, že nějaká logika by v tom být mohla ...
A hodiny Breitling - to je pojem, stejně jako Rolex, Ebel, atd. Jednoduchá, nevtíravá, ale hodně drahá elegance, která ve vozidle ušlechtilé značky nepůsobí nijak rušivě, naopak výjimečnost podtrhuje - alespoň pro mne.

Erik
20. února • 22:39

Chtěl bych Ferrari ale nemám jej.. a tak jsem si řekl, že bych se spokojil alespoň s hodinkami :D Nakonec ale láska na první pohled padla na Diesel :D http://www.brawat.cz/vyrobci/diesel-dz-4283/... prostě nejlepší hodinky na světě!

defender110
7. dubna • 15:03

Okurková sezona??? :-/

SS
7. dubna • 14:39

Místo hodin raději teploměr motoru B-]

honza
7. dubna • 12:50

To je zase clanek :-D Kolik date za takovy hnuj, ktery zvladnu napsat behem vykonavani potreby?

Jan Havránek
7. dubna • 13:56

Příště třeba dáme rozborku výhod a nevýhod hliníků oproti ocelákům :-)

mawanaki
7. dubna • 13:17

tak to Honzíčku zkus jestli si lepší tak tohodle vyhodí a tebe vezmou šampone jeden vyblekotanej:-/

honza
7. dubna • 18:09

vubec nemam problem s nametem clanku. ale pak to clovek otevre a tam jsou naprosto zbytecne a nicnerikajici kecy, ktere nemaji absolutne zadnou hodnotu. ostate jako dalsich x clanku, co tady ti ''odpornici'' plodi. fakt hruza. nastesti me nikdo nenuti to cist. autor clanku splni ukol ve forme ''vydej xy clanku za tyden'' a tim to cele konci, fakt web na urovni :-D

Doporučujeme

Články odjinud