Analogové hodinky v autě: ano, nebo ne?

Čas od času na to narazím při pročítání zahraničních testů vozů. Proč ještě výrobci umisťují do interiérů analogové hodiny? V čase počítačů? Jaký to má význam, smysl? - ptají se autoři.

Vždyť ty digitální jsou levnější na výrobu, praktičtější, lépe se hodí do moderních přístrojových desek. Jsou bezpečnější, protože údaje na nich jsou čitelnější. Neodvádějí tolik řidiče od provozu. Nerozptylují ho.

A další argumenty: analogové hodinky zabírají místo. Na jejich místě by mohl být umístěný jiný ukazatel, užitečnější. Který by nám napověděl více o chodu vozu. Po čase se také mohou rozbít. Pak je bude třeba opravit.

A navíc ve vozech je spolu s nimi i digitální ukazatel času. Opravdu potřebujeme tolik připomínek toho, že něco nestíháme? Že někam jedeme pozdě?

Žijeme v digitálním věku, máme digitální fotografie, digitální televizi, digitální hudbu... Proč tedy tyhle „analogové“ návraty? Ponory do minulosti?

Všechno výše uvedené zní velmi smysluplně. Nevyvratitelně. Přesto jsem zastáncem toho, aby hodinky s malou a velkou ručičkou z kabin nezmizely. A to nejen luxusních či sportovních automobilů, kde se objevují nejvíce.

Proč?

Třeba už jen proto, že vypadají dobře. Propůjčují vozu jistou eleganci, důstojnost, osobnost. Působí nadčasově. (To zní u hodinek dobře, ne?)  A rozhodně nejsou staromódní, jak tvrdí někteří autoři testů.

Ostatně co je trendy?  Stačí se jen podívat na osud digitálních náramkových hodinek. Kdysi je chtěl mít každý. A dnes?
 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Analogové hodinky vypadají dobře nejen v luxusních a sportovních vozech...
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků