450 SLC AMG
Na rozdíl od společnosti Daimler-Benz AG, která nasadila Mercedes-Benz SLC do mistrovství světa v rallye, postavilo AMG závodní kupé pro okruhy. Hans Werner Aufrecht chtěl s SLC vybojovat úspěchy v mistrovství Evropy cestovních vozů proti vozům Jaguar a Alpina-BMW.
Podle pravidel skupiny 2 směla být hmotnost kupé snížena na 1225 kilogramů – sériový model 450 SLC vážil cca 1690 kilogramů. Z motoru V8, který měl původně výkon 160 kW/217 k ze zdvihového objemu 4520 cm3, vyčarovali technici AMG 276 kW/375 k a jmenovité otáčky vzrostly z poklidných 5000 na 6550 min-1. V zásadě beze změn zůstala třístupňová samočinná převodovka, zamýšlená pětistupňová mechanická převodovka nebyla homologována.
Závodní kupé AMG bylo hotovo až těsně před prvním závodem mistrovství Evropy cestovních vozů sezóny 1978 v italské Monze. Jezdci AMG Hans Heyer a Clemens Schickentanz si přesto dokázali hned na první pokus zajistit pozoruhodné páté místo na startu, ačkoli brzdy a převodné ústrojí skýtaly ještě obrovský potenciál pro zlepšování. Na konci čtyřhodinového závodu obsadil tým AMG dokonce třetí místo a se stejným výsledkem skončil závod na rakouském Salzburgringu.
V roce 1980 nakonec dojel vůz 450 SLC AMG v úvodním závodě v italské Monze do cíle jako druhý. Ve Velké ceně mistrovství Evropy cestovních vozů na Nürburgringu vybojoval tým jezdců Schickentanz/Denzel pro Hanse Wernera Aufrechta dlouho vytoužené vítězství – v posledním závodě.