Řeknete-li AMG, každému se zcela jistě vybaví před očima hodně rychlá, výkonná a spolehlivá auta. Kdoví, zdali Hanse Wermera Aubrechta a Erharda Melchera v roce 1967, když svoji firmu založili, napadlo, kam to dotáhnou.
Dnes je AMG značka, která má za sebou neuvěřitelně úspěšnou byť stále jen krátkou historii. Miniaturní „garážová“ firma z Affalterbachu se stala stoprocentní dceřinou společností koncernu Daimler AG. Pracuje v ní více než 1000 lidí a ti se bezprostředně podílejí na vývoji v rámci značky Mercedes-Benz.
Je zřejmé, že slogan AMG „Driving Performance“ už nebude nikdy zapomenut. Zasloužily se o to i tyto vozy…
300 SEL 6.3 AMG
Sotva se objevily v německém i zahraničním tisku chvalozpěvy na úspěch červeného závodního cestovního vozu, rychlého „6.8“ ve Spa-Francorchamps požadovali zákazníci Mercedesu lační po výkonu okamžitě po AMG zvýšení výkonu pro své vozy 300 SEL 6.3.
Tento sedan byl sice od své prezentace v roce 1968 nejrychlejším německým sériově vyráběným vozem, přesto však bylo pro AMG velmi snadné získat z osmiválcového motoru se standardním výkonem 184 kW/250 k ještě vyšší výkon.
Na výběr byly tři výkonové stupně: 206 kW/280 k, 221 kW/300 k nebo 235 kW/320 k. Zdvihový objem 6289 cm³ zůstal beze změn, ale z motoru Mercedesu, jehož potenciál nebyl zdaleka využit, se stal po klasickém opracování hlav válců, montáži nových vačkových hřídelů a přepracování sání a výfuku skutečný AMG V8.
Sedan 300 SEL 6.3 AMG s výkonem 235 kW/320 k zrychlil z nuly na 100 km/h za 6,7 sekundy a dosahoval nejvyšší rychlosti 235 km/h (sériově vyráběný model: 8,0 s a 221 km/h). Nárůst jízdních výkonů kompenzovala společnost AMG nově vyvinutým sportovním podvozkem.