AMG: diesely jsou k ničemu, budoucnost patří downsizingu benzínů

Velkým, atmosféricky plněným zážehovým motorům zvoní kvůli těžko zvladatelným emisím hrana, ale špičková divize koncernu Daimler AG se naftovému vábení brání.

V roce 1967 založená firmička z německého Affalterbachu si v průběhu následujících let vydobyla vynikající renomé, stala se součástí koncernu Daimler AG a v dnešní době patří k protagonistům ve výrobě technicky nejvyspělejších a nejvýkonnějších automobilů současnosti. Mezi jeho domény patří zejména velkoobjemové, atmosféricky plněné agregáty, ovšem doba se mění a přeje zejména „foukané“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz A 45 AMG

Za příklad poslouží pohonná jednotka z nového kompaktního modelu Mercedes-Benz A45 AMG, kterou přebírá také odvozený sedan Mercedes-Benz CLA 45 AMG. Konkrétně se bavíme o přeplňovaném čtyřválci s objemem 1991 ccm naladěném na vynikajících 360 koní (265 kW) a 450 Nm, což jsou parametry, které vozu obstarají akceleraci z nuly na stovku za pouhých 4,6 sekund. Maximální rychlost je obligátně omezená na 250 km/h.

Retro | Technika | Sportovní auta | Mercedes-Benz | Sport

AMG slaví 45 let. Představujeme 9 klíčových modelů značky

Zatímco nejbližší konkurence v podobě Audi a BMW se v poslední době v souvislosti s tuhnoucími normami pro spotřebu paliva a emise CO2 soustředí na vznětové motory, u AMG se k tomuto kroku nechystají. Šéf divize AMG Ola Källenius to odůvodňuje tím, že diesely nenabízejí ve svém projevu agresivitu zážehových motorů. Inu, s tímto výrokem nelze než souhlasit, a je zároveň dobře, že přichází z úst právě tohoto muže.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz CLA 45 AMG Edition 1
 

Ola Källenius tvrdí, že dvanáctiválce ve výrobě AMG udrží ještě tak pět, šest let. Doba totiž spěje jednoznačně k downsizingu a přeplňování a hybridní pohonnou soustavu AMG představí ve chvíli, kdy na ni bude trh připraven. Podle Källeniuse může být právě správně odladěná kombinace menšího, přeplňovaného motoru a elektromotoru tím správným receptem pro budoucí výkonné modely AMG.

Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 360 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2009
Stav: 167 576 km
Cena: 285 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 157 711 km
Cena: 380 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků