AMG: diesely jsou k ničemu, budoucnost patří downsizingu benzínů

Velkým, atmosféricky plněným zážehovým motorům zvoní kvůli těžko zvladatelným emisím hrana, ale špičková divize koncernu Daimler AG se naftovému vábení brání.

V roce 1967 založená firmička z německého Affalterbachu si v průběhu následujících let vydobyla vynikající renomé, stala se součástí koncernu Daimler AG a v dnešní době patří k protagonistům ve výrobě technicky nejvyspělejších a nejvýkonnějších automobilů současnosti. Mezi jeho domény patří zejména velkoobjemové, atmosféricky plněné agregáty, ovšem doba se mění a přeje zejména „foukané“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz A 45 AMG

Za příklad poslouží pohonná jednotka z nového kompaktního modelu Mercedes-Benz A45 AMG, kterou přebírá také odvozený sedan Mercedes-Benz CLA 45 AMG. Konkrétně se bavíme o přeplňovaném čtyřválci s objemem 1991 ccm naladěném na vynikajících 360 koní (265 kW) a 450 Nm, což jsou parametry, které vozu obstarají akceleraci z nuly na stovku za pouhých 4,6 sekund. Maximální rychlost je obligátně omezená na 250 km/h.

Retro | Technika | Sportovní auta | Mercedes-Benz | Sport

AMG slaví 45 let. Představujeme 9 klíčových modelů značky

Zatímco nejbližší konkurence v podobě Audi a BMW se v poslední době v souvislosti s tuhnoucími normami pro spotřebu paliva a emise CO2 soustředí na vznětové motory, u AMG se k tomuto kroku nechystají. Šéf divize AMG Ola Källenius to odůvodňuje tím, že diesely nenabízejí ve svém projevu agresivitu zážehových motorů. Inu, s tímto výrokem nelze než souhlasit, a je zároveň dobře, že přichází z úst právě tohoto muže.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz CLA 45 AMG Edition 1
 

Ola Källenius tvrdí, že dvanáctiválce ve výrobě AMG udrží ještě tak pět, šest let. Doba totiž spěje jednoznačně k downsizingu a přeplňování a hybridní pohonnou soustavu AMG představí ve chvíli, kdy na ni bude trh připraven. Podle Källeniuse může být právě správně odladěná kombinace menšího, přeplňovaného motoru a elektromotoru tím správným receptem pro budoucí výkonné modely AMG.

BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 275 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků