Americký Hyundai Elantra dostal motor 1.4 Turbo. A co česká i30?

Zaobírat se detailně novým modelem Hyundai Elantra pro americký trh asi moc smyslu nemá, neboť se do Evropy vozit nebude. Nás tu zajímá především hatchback a kombi Hyundai i30, ale přesto má nová americká Elantra něco, co by se mohlo dostat i do produkce evropských modelů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Americká Elantra má ještě atmosférický dvoulitr, ale něco takového je v Evropě prakticky nemožné (světlou výjimkou je Mazda se svými SkyActivy). Nás ale hlavně zajímá, jestli se nový motor 1.4 Turbo dostane i do evropského hatchbacku a kombi i30

Je to nový přeplňovaný downsizovaný motor 1,4 l. Ještě se spoléhá na čtyři válce (Hyundai připravuje i přeplňovaný litrový tříválec) a v nabídce by měl zastoupit oblíbenou (ale stárnoucí) atmosférickou šestnáctistovku. Výkon moc nevzroste, výrazně se ovšem zvedne točivý moment a poklesne tabulková spotřeba.

Život řidiče | Škoda | Ceny | Statistiky | Byznys | Hyundai

Škodovky kupují hlavně firmy. U Hyundai je to půl na půl

V americké verzi Hyundai Elantra nabídne motor 1.4 Turbo výkon 94 kW (128 k) a točivý moment vrcholí hodnotou 211 Nm. Standardně používá Elantra sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku, ale v Evropě by to bez manuálu ještě nešlo. Na americkém trhu má nový motor v Elantře kombinovanou spotřebu 6,5 litru, ale jejich norma se od aktuální NEDC výrazně liší.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kladivo na Octavii? To možná na našem trhu, když by byla cenová politika hodně agresivní. Klasickým malým sedanům na evrospkém trhu totiž dávno odzvonilo. Když už, tak větší šanci na úspěch by měl praktičtější liftback

Zřejmě se tak brzy dočkáme výrazné obměny motorové palety důležitých evropských modelů značky Hyundai. Litrový tříválec by si mohl najít cestu i do větší i30 a ne jen do malé i20, nová přeplňovaná čtrnáctistovka by pak mohla být přímo páteří nabídky napříč modelovou řadou. Asi je jasné, že konkurencí jsou hlavně přeplňované jednotky TSI od Volkswagenu. Hyundai ale připravuje i hybridní model.

Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 110 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 17 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků