Americké úřady vyšetřují Teslu kvůli první smrtelné nehodě autopilota

36 komentářů

Zdeny Horáček (3MPS)
3. července • 8:37

Děsím se doby, kdy se tyhle výmsly, jako autonomní auta, autopiloti a jný kraviny masově začnou rozšiřovat. Lidksá debilita je obroská a k tomu přibyde další stádo idiotů, kteří si budou myslet, že když má v aute "autopilota", může za jízdy třeba šukat nebo chrápat. Zatím stačí na silnicích středy s vožýralama, fetkama a 90ti letejma senilníma důchodcema, kteří by už 20 let neměli v autě co dělat. A co se kdo nakonec diví? Že selhal systém? Já se právě nedivím ani trochu, naopka jsem velimi mile překvapen, že tato situace u Tesly přišla až dnes. Ale to bude asi díky tomu,. že Tesla je seriozní firma a nezaměstnává na postech sopftwérář. 20ti letý rybízky v kšilotvkách a s fouskem pod bradou, kteří si po opuštění (obvykle pochybné školy) myslí, že jous mistři světa. Výsledek na světě je takový, jaký je: koupíš telefon - často díky fatální chybě nejde ani zapnout, natož použít. Koupíš TV, na film se nepodíváš, oprotože není její SW kompatibilní s ničím dalším na světě. Koupíš PS se slouvutný,m jakýmkoli systémem a je to je poukázka na brzkoý infarkt. Koupíš pračku, co má v sobě jakýsi mikročip a prádlo nevypereš. A tak bych mohl pokračovat. Naopak divím se, že letadla nepadají,a že Tesle se stal zatím jen jen průser, o kterém nikod neví, co se přesně stalo.
Nakonec, ohledně řízení procesů není třeba chodit daleko-stačí se podívat na běžnou automobilovou produkci dneška - SW v ŘJ je často udělaný tak "dokonale", že z něj nelze vyčíst ani stupidní závadu typu "ucpaný přívod benzínu", ale najdeš hlášky typu P2458-špatné spalování směsi...Další komentář k tomu netřeba.

mykanec
4. července • 19:07

"Lidksá debilita je obroská a k tomu přibyde další stádo idiotů, kteří si budou myslet, že" umí česky :-(
Pane Horáčku, opravdu povedený komentář, ten se vám báječně povedl.
Musí být umění takhle znásilnit zdejší "psadlo komentů" které nekompromisně chyby podtrhuje červeně.

Kuk Vykuk
3. července • 12:42

Jo aha takže ty už 40 let zásadně nelítáš letadlem protože má autopilota. Už 40 let by si nevlez do pařížskýho metra protože jeho vozy jezdí autonomě bez řidiče!!! Některý městský autobusu parkují ke stanici autonomě a vůbec spousta, vlaků, lodí, výtahů a jinejch vehiklů jezdí buď zčasti nebo úplně samo nebo. ;-)

Zdeny Horáček (3MPS)
3. července • 15:09

Milý kuku, je rozdíl, když jede metro PO KOLEJÍCH, nebo jede auto po komunikaci, kde se dopravní situace mění co půl sekundy. Jis lehce mimo se svým přirovnáním.A k těm letadlům: nevím, kdy jsi napsledy eltěl letadlem, ale pokud jsi vůbec někdy letěl (usuzuji, že ne), tak bys věděl, že v kabině sedí kapitá-1. pilot, vedle něj druhý pilot a třetí člen posádky je navigátor-obvykle má schopnost též řídit stroj. Další zcela zásadní vě c je, že tzv. autopilot v případě potřeby okamžite hlásí stav, kdy musí pilot převzít řízení stroje v ručním režimu. Dále, pokud aspoň trochu o lítání něco víš, tak bys věděl, že kritické fáze letu, jako zejména start a přistání, ale i turbulence, se provádí zásadně a vždy v ručním modu, tedy autpilot je zcela vypnut.
A poslední "banalitka" je, že yto fáze neprovádí pouze kapitán ,a le v souhře s druhým pilotem - tedy jsou na to dva. Tož asi tak, hochu. (To kvůli vzájmené kontrole, víš?)

mpaulo
3. července • 18:56

Mno, v kokpitu sedi pouze 2 piloti uz vice nez 15 let - navigator neexistuje. A predstavte si, ze jsou situace, kdy naopak musi pristat pouze autopilot, protoze clovek by to nezvladl - viditelnost je totiz 0

Zdeny Horáček (3MPS)
3. července • 22:00

Nevím, čím to je, ale nedávno jsem letěl A777 do Číny a tam byli v kokpitu dokonce 4 - zahlédnul jsem krátce přes otevřené dveře do pilotního prostoru. K přistání - mýlíš se. Pilot má 100% kontrolu nad strojem, a pokud je viditelnoést natolik špatná, že nemůže přístát. lety se odklání.- proč myslíš, že v mlze tě odkloní klidně o 400km vedle? Nedávno se mi to kupříkladu stalío při leto do Boloně - místo trasy Řím Bologna jsem letěli Řím Benátky a z benátek 2,5 hodiny po dálanici 4 autobusy, kamaráde. nemáš pravdu s tím autpilotem.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Kuk Vykuk
3. července • 22:57

Až přestaneš psát nosem nebo bejt nalitej tak se možná i něco dozvíme :-D

Míra
3. července • 10:03

A možná když zkusíš nepovažovat všechny lidi automaticky za idioty, že se ti bude žít líp. Dnes jsi mistr světa, zanedlouho budeš sám tím "senilním důchodcem". Pak snad pochopíš.

mpolan
3. července • 11:37

Má zkušenost je taková, že za idioty obvykle považuje ostatní ten největší idiot. Z jeho textu se to jen potvrzuje.

Míra
3. července • 11:59

A na ostatních nás často štve to, že se chovají jako my.

Míra
3. července • 9:56

Jak by podle tebe měl software poznat ucpaný přívod benzínu?

Zdeny Horáček (3MPS)
3. července • 15:04

Představ si, že na počátku 21. století známe například diferenciální snímáni tlaku:-)))

Croustal, Ing.
3. července • 9:19

Ale tyhle asistenty už dost aut tady v Evropě má, má je i můj japonec, akorát tady (přes svoji d@bilitu) tomu žádný marketing nedá název Autopilot. A nikoho ani nenapadne aby tomu předal řízení. Tak možná někomu jo, z hybrid.cz asi jo..

Kuk Vykuk
2. července • 17:02

A taky z jedné nehody hned vytvořit statistiku je naprostá jalovost.

Croustal, Ing.
3. července • 9:14

Ano ano, to Elon přehnal.

Kuk Vykuk
2. července • 16:23

Bohužel, chyba řidiče protože se dostatečně nevěnoval řízení. Mimochodem byl to ten samý řidič, který na web dával video jak mu autopilot "zachránil" život, když mu to tam bez varování loupla nějaká dodávká z bočního pruhu.When drivers activate Autopilot, the acknowledgment box explains, among other things, that Autopilot “is an assist feature that requires you to keep your hands on the steering wheel at all times," and that "you need to maintain control and responsibility for your vehicle” while using it. Additionally, every time that Autopilot is engaged, the car reminds the driver to “Always keep your hands on the wheel. Be prepared to take over at any time.”

Kuk Vykuk
2. července • 16:17

Letecká statistika přepočítavaná na milardy kilometrů je zavádějíci a měla by se uvádět na počet startů a přistání což jsou ty nejvíc rizikovější faktory letecké dopravy. Samotný let je velmi bezpečný pokud ho zrovna neovlivní nějaký výbuch na palubě, sebevražda nebo kolaps pilota.

Kuk Vykuk
2. července • 16:08

Autopilot neautopilot, ten kamioňák mu to tam poslal jak hovado a tím ho naprosto ohrozil. Řidič doplatil na to, že se dostatečně nevěnoval řízení a nechal to na automatice a taky na to že kamion neměl pod návěsem mezi koly zábrany proti podjetí tak jak to maj myslím v Evropě, kterě by senzory mohly zaregistrovat.

Jarda
1. července • 13:15

No tak to dopadá když sedím za volantem a neřídím, až budu přikládat do kamen a budu si u toho číst a spálím si ruku, zažaluju výrobce kamen, že dostatečně neochránil moji blbost. Tyhle VIP zprávy jsou naprosto nafouklá bublina. Když je ten člověk DEBIL a neumí sám řídit....dobře mu tak.

Croustal, Ing.
1. července • 16:45

Ano a ne. Pokud prodám lidem zařízení které se jmenuje Autopilot, tak logicky očekávají že to bude automaticky pilotovat.Ale máš pravdu že nazvat takto Asistenta jízdy v pruzích spuštěného společně s Aktivním tempomatem může jenom d@bil. A jenom d@bil tomu uvěří což byl možná právě tento případ.

Lupo
1. července • 19:59

v manualu pro funkci "Autopilot" ma Tesl ajasme napsano ze ridic se ma drzet volantu a plne se venovat situaci v provozu, a bejt pripravenej v pripade potreby selhani to rizeni prevzittakze kdys me policajti zastavej ze jedu rychle, tak to taky muzu svest na tempomat? kdys te zastrelim, tak to taky muzu svest na zbran ze zbran vystrelila? a do mikrovlnky taky davas susit kocku po koupani?

Quebe
1. července • 20:13

Problém je v tom, že Tesla tu svou "mikrovlnku" neinzeruje jako mikrovlnku, ale jako sušičku na kočky a v návodu následně napíše, že tam kočku nemáš dávat. To je trochu problém, nemyslíš?Kdyby si nechali toho vznosného názvu "autopilot" pro adaptivní tempomat a systém jízdy v pruzích, nikdo by neřekl ani popel. Jenže oni vědomě tímto názvem klamou, aby si uměle zvýšili kredit u veřejnosti.

brk77
1. července • 21:46

O letecké dopravě vím víceméně kulové, nicméně když si dovolím tentokrát věřit filmové produkci, která navíc velmi rád hodně přehání, tak ani ve filmech letadla s autopilotem nelítají samy. Drží to rychlost, kurz a při první náznaku průseru vrací řízení pilotovi. Jinak se o autopilotu víceméně nemluví.Potom nevím, na základně čeho by si měl někdo myslet, že funkce autopilot znamená plně autonomní vůz, když i u laiku je spíše zažité, že autopilot = něco jako tempomat v letadle.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pavel
2. července • 14:22

Ovšem zatím co pilot v letadle má na převzetí a zásah do řízení přece jen několik vteřin než se začne situace vymykat nedovedu si představit jízdu autem s robotem, kde budu stále ve střehu abych během destinek vteřiny napravil robotův omyl. To je daleko víc stresující než si to řídit sám.

Quebe
2. července • 1:11

"O letecké dopravě vím víceméně kulové"No, to je vidět :-) . Tvá představa o tom, co dnešní autopiloti umí, je zaseknutá tak 60 let v minulosti.

Neurotic
1. července • 16:52

Kdyby to nabouralo do motorky tak bych bral, že to ten systém neviděl, ale přehlédnout kamion (minule autobus) je podle mě docela problém bez ohledu na to, že to někdo použil blbě, protože pak je ten systém nepoužitelný i na to k čemu je určený;-)

kola
1. července • 18:40

nebyl to kamion, ale prives. Ridic oslnen, kamera oslnena, radar zrejme nezachitil prives jako dostatecne velky objekt, hlavne proto ze plachtu proste nezachyti a ultrazvuk je pouze na kratsi vzdalenost s kterou se havarii v takove rychlosti nevyhnete.

Márty
2. července • 12:05

radar zrejme nezachitil prives jako dostatecne velky objek????

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Míra
4. července • 12:01

Nezachitil, vyrobení,... Tohle se dnes učí ve školách? To je ostuda.

Adolf
4. července • 9:23

Přívěs byl vyrobení technologií Stealth :-D:-D:-D

Croustal, Ing.
2. července • 15:31

Jo Tesla to vyhodnotila: "V pohodě, to podjedu".No a podjela.

hihihi
1. července • 12:04

Ale Tesla přece žádného autopilota nemá, je to jen pokročilý leč nedokonalý asistent? ;-)

runner42
1. července • 9:19

A ty kilometry tzv. autonomních vozidel jsou počítané jak?
Podle celkového nájezdu, nebo nájezdu v autonomním režimu? Jak se měří nájezd vybrané skupiny vozidel vybavených nějakou technickou vlastností?
Dokážete říct, kolik najelo vozidlo souseda se zapnutým tempomatem?Já jen že když se chcete bavit o statistice, bylo by dobřé mít tvrdá data a ne hausnumero s rozptylem tři řády.

kola
1. července • 11:10

Každé auto posílá informace Tesle... Takže vědí kolik každé auto ujelo v režimu autopilot.

Mitch
1. července • 11:32

Ten clanek je napsanej blbe. Je tam, ze vozy s autopilotem ujely xxx km. Ale ne to, zda-li v rezimu zapleho autopilota.

Ludek_II
1. července • 9:11

TEchnicky SLAbe.

Doporučujeme

Články odjinud