Americké úřady vyšetřují Teslu kvůli první smrtelné nehodě autopilota

Jednou to přijít muselo. Svět má oficiálně první smrtelnou nehodu vozu jedoucího v autonomním režimu. Řidič Tesly Model S jel po hlavní silnici se zapnutým autopilotem a do cesty mu vjel tahač s vlekem. Řidič však nereagoval a stejně tak neudělal nic ani autopilot.

Tesla tak vjela pod vlek, který zasáhla kolmo čelním sklem. A na takový náraz nejsou A-sloupky dostatečně dimenzované, takže si asi dokážete domyslet následky takového střetu... Podle policie mohly v případě nehody hrát roli i aktuální podmínky s nízkým ostrým sluncem, kdy řidič nemusel vlek vůbec vidět.

Zajímavosti | Bezpečnost | Příslušenství | Volvo | Tesla

Volvo: Autopilot Tesly je jenom hračka, žádný systém autonomní jízdy

Otázka ale je, proč nic nedělal aktivovaný autopilot Tesly. Celým případem se nyní zabývá americký úřad NHTSA, který bude zkoumat, proč systém autonomního řízení nezaznamenal překážku a nereagoval. Vyšetřování má pomoci vývoji autonomních systémů a především má ukázat na to, že řidič by se na ně neměl stoprocentně spoléhat.

V případě Tesly je to první smrtelná nehoda s aktivním autopilotem, zároveň je to pravděpodobně první smrtelná nehoda autonomního vozu vůbec. Podle Tesly zatím její vozy s autopilotem ujely 210 milionů kilometrů po celém světě, z toho v USA hned 151 milionů kilometrů. Takže se nám tu začíná rýsovat statistika.

Ojetiny | Život řidiče | Elektromobily | Statistiky | BMW | Nissan | Tesla

Nekupujte si ojeté BMW i3, Nissan Leaf ani Teslu, radí Consumer Reports

Autonomní auta jsou na tom tak zatím trochu hůře, s touto nehodou mají tedy průměr necelých 5 úmrtí na miliardu kilometrů. Průměr automobilové dopravy celkem je 3,1 úmrtí na miliardu kilometrů. Nejbezpečnější je statisticky doprava letecká s 0,05 úmrtím na miliardu kilometrů.

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků