Americké úřady vyšetřují Teslu kvůli první smrtelné nehodě autopilota

Jednou to přijít muselo. Svět má oficiálně první smrtelnou nehodu vozu jedoucího v autonomním režimu. Řidič Tesly Model S jel po hlavní silnici se zapnutým autopilotem a do cesty mu vjel tahač s vlekem. Řidič však nereagoval a stejně tak neudělal nic ani autopilot.

Tesla tak vjela pod vlek, který zasáhla kolmo čelním sklem. A na takový náraz nejsou A-sloupky dostatečně dimenzované, takže si asi dokážete domyslet následky takového střetu... Podle policie mohly v případě nehody hrát roli i aktuální podmínky s nízkým ostrým sluncem, kdy řidič nemusel vlek vůbec vidět.

Zajímavosti | Bezpečnost | Příslušenství | Volvo | Tesla

Volvo: Autopilot Tesly je jenom hračka, žádný systém autonomní jízdy

Otázka ale je, proč nic nedělal aktivovaný autopilot Tesly. Celým případem se nyní zabývá americký úřad NHTSA, který bude zkoumat, proč systém autonomního řízení nezaznamenal překážku a nereagoval. Vyšetřování má pomoci vývoji autonomních systémů a především má ukázat na to, že řidič by se na ně neměl stoprocentně spoléhat.

V případě Tesly je to první smrtelná nehoda s aktivním autopilotem, zároveň je to pravděpodobně první smrtelná nehoda autonomního vozu vůbec. Podle Tesly zatím její vozy s autopilotem ujely 210 milionů kilometrů po celém světě, z toho v USA hned 151 milionů kilometrů. Takže se nám tu začíná rýsovat statistika.

Ojetiny | Elektromobily | Život řidiče | Statistiky | BMW | Nissan | Tesla

Nekupujte si ojeté BMW i3, Nissan Leaf ani Teslu, radí Consumer Reports

Autonomní auta jsou na tom tak zatím trochu hůře, s touto nehodou mají tedy průměr necelých 5 úmrtí na miliardu kilometrů. Průměr automobilové dopravy celkem je 3,1 úmrtí na miliardu kilometrů. Nejbezpečnější je statisticky doprava letecká s 0,05 úmrtím na miliardu kilometrů.

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků