Americké úřady vyšetřují Teslu kvůli první smrtelné nehodě autopilota

Jednou to přijít muselo. Svět má oficiálně první smrtelnou nehodu vozu jedoucího v autonomním režimu. Řidič Tesly Model S jel po hlavní silnici se zapnutým autopilotem a do cesty mu vjel tahač s vlekem. Řidič však nereagoval a stejně tak neudělal nic ani autopilot.

Tesla tak vjela pod vlek, který zasáhla kolmo čelním sklem. A na takový náraz nejsou A-sloupky dostatečně dimenzované, takže si asi dokážete domyslet následky takového střetu... Podle policie mohly v případě nehody hrát roli i aktuální podmínky s nízkým ostrým sluncem, kdy řidič nemusel vlek vůbec vidět.

Zajímavosti | Bezpečnost | Příslušenství | Volvo | Tesla

Volvo: Autopilot Tesly je jenom hračka, žádný systém autonomní jízdy

Otázka ale je, proč nic nedělal aktivovaný autopilot Tesly. Celým případem se nyní zabývá americký úřad NHTSA, který bude zkoumat, proč systém autonomního řízení nezaznamenal překážku a nereagoval. Vyšetřování má pomoci vývoji autonomních systémů a především má ukázat na to, že řidič by se na ně neměl stoprocentně spoléhat.

V případě Tesly je to první smrtelná nehoda s aktivním autopilotem, zároveň je to pravděpodobně první smrtelná nehoda autonomního vozu vůbec. Podle Tesly zatím její vozy s autopilotem ujely 210 milionů kilometrů po celém světě, z toho v USA hned 151 milionů kilometrů. Takže se nám tu začíná rýsovat statistika.

Ojetiny | Život řidiče | Elektromobily | BMW | Statistiky | Nissan | Tesla

Nekupujte si ojeté BMW i3, Nissan Leaf ani Teslu, radí Consumer Reports

Autonomní auta jsou na tom tak zatím trochu hůře, s touto nehodou mají tedy průměr necelých 5 úmrtí na miliardu kilometrů. Průměr automobilové dopravy celkem je 3,1 úmrtí na miliardu kilometrů. Nejbezpečnější je statisticky doprava letecká s 0,05 úmrtím na miliardu kilometrů.

BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 180 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 285 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků