Kapitoly článku:
Někteří zákazníci preferují velká auta, protože mají pocit, že se větší velikost automaticky rovná velké bezpečnosti. Nejnovější série testů ukázala, že toto pravidlo neplatí minimálně tehdy, když potkáte pevnou překážku. Z devíti testovaných amerických uspěl při nárazu s malým přesazením pouze Ford F-150 SuperCab.
Výsledky této série testů IIHS zahrnují kromě zmíněného Fordu také Chevrolet Silverado Double Cab, GMC Sierra Double Cab, Toyota Tundra Double Cab, Chevrolet Silverado Crew Cab, GMC Sierra Crew Cab, Toyota Tundra CrewMax a Dodge Ram v provedení Quad Cab a Crew Cab. Právě Dodge Ram skončil ze všech nejhůře, což celkem dobře ukazují přiložená videa.
Jako jediný pick-up vyšel z tohoto testu s celkovým hodnocením „Good“ Ford F-150 SuperCab, který dostal nejlepší hodnocení ve všech sledovaných kategoriích a to u IIHS znamená také udělení známky Top Safety Pick. Silverado, Sierra a Tundra ve verzích s dvojitou kabinou mají ve výsledcích hodnocení „Acceptable“, tedy druhé nejlepší, všichni ostatní získali celkovou známku „Marginal“, což je druhá nejhorší.
S výjimkou Fordu F-150 dělala všem problém zejména ochrana levé nohy řidiče. Protože náraz mine všechny deformační zóny, dojde většinou k výraznému posunutí levého kraje kabiny a k poranění nohy řidiče. V této disciplíně si tak všichni až na Ford odnesli nejhorší hodnocení „Poor“ (špatná ochrana).