Američanům začíná vonět nafta. Dieselů se tu prodává stále víc

O Američanech koluje spousta mýtů, pokud jde o jejich preference v oblasti automobilů. Tak například není pravda, že nejoblíbenější je americké auto s osmiválcem. Ve skutečnosti je to Toyota Camry se čtyřválcem, když nepočítáme pracovní pick-upy Ford-F150 a Chevrolet Silverado.

Stejně tak není pravda, že by Američané neřešili spotřebu paliva. Benzín je nyní stojí asi 20 korun za litr, což je zhruba trojnásobek proti zvyklostem před deseti lety. To je, jako kdyby nás stál litr benzínu 75 korun...

Život řidiče | Technika | Palivo

Potvrzeno, dražší nafta výkon nezvýší Test naft 2013

Není tedy divu, že se auta se vznětovými motory dostávají do popředí zájmu. Zatímco celkový trh s novými auty rostl meziročně tempem 4 %, prodeje naftových aut se zvýšily o 25 %. Naproti tomu prodeje hybridů stagnují a zákazníci se k nim už moc nevracejí. Nedokáží totiž naplnit sliby o nízké spotřebě v reálném provozu.

Naproti tomu zákazníci dieselů si v USA pochvalují prý až o 30 % nižší spotřebu paliva v reálném provozu. Předpokládá se, že tržní podíl naftových aut se ze současných asi tří procent více než zdvojnásobí do roku 2018.

Zajímavosti | Americká auta | Volkswagen | Premiéry | Palivo | Cestování | Volkswagen Passat

Volkswagen Passat TDI projel 48 států USA se spotřebou 3 l/100 km

Paradoxní je, že prodeje naftových aut klesly Volkswagenu, největšímu průkopníkovi dieselů v USA. Ten prodal o osm procent méně dieselů (celkem asi 42 000 aut). Naproti tomu Audi prodalo čtyřikrát tolik naftových aut, celkem 8100 kusů.

Diesely se  v USA prosazují jen pomalu. V minulosti jejich rozmach brzdila zejména malá dostupnost nafty s nízkým obsahem síry a také přísné emisní limity. To není jako v Evropě, kde jsou dlouhodobě úředníci k dieselům mnohem benevolentnější a dovolují jim vypouštět více exhalací.

Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2008
Stav: 157 614 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků