Američané začínají kupovat Leaf, Nissan musí navýšit výrobní kapacitu

Stejně jako jiné elektromobily ani Nissan Leaf žádnou velkou díru do světa neudělal. Slušně se prodává v Norsku, kde vládní regulace činí z elektromobilů výhodnou koupi. Jinde ale zákazníky odrazují známé nevýhody jako krátký dojezd, dlouhé nabíjení a vysoká cena. 

S prvními dvěma faktory lze přes noc stěží něco udělat, ale Nissan USA zkusil změnit alespoň ten třetí. Severoamerické zastoupení japonské automobilky snížilo základní cenu Leafu pod psychologickou hranici 30 000 USD – a výsledek se dostavil. 

Testy | Elektromobily | Nissan

Test Nissan Leaf: Úhel pohledu

V prosinci 2013 prodal Nissan v Americe 2500 Leafů, což je dosavadní rekord. Uvedla to agentura AFP s odvoláním na Jose Munoze z americké pobočky Nissanu. Firma proto rozhodla o zvýšení objemu výroby v montážním závodě v Tennessee o téměř 50 procent, na 3000 jednotek měsíčně.

Úvahy o zrychlení výroby se objevovaly už ve druhé polovině loňského roku, ale bez konkrétních čísel. 

V roce 2013 prodal Nissan v USA 22 610 Leafů, což znamená meziroční nárůst o dramatických 131 %. Letos by automobilka chtěla na svém největším trhu prodat nejméně 40 000 kusů tohoto elektromobilu.

Jak vypadá montáž Leafu v USA, uvidíte v následujícím videu:

Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 100 000 Kč
Nissan Micra 1.24
Rok výroby: 2008
Stav: 164 698 km
Cena: 60 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 87 345 km
Cena: 105 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků