Američané si všímají chytrých nápadů Škody. Začaly už v roce 1925

Simply Clever není jen obyčejný slogan. Jedná se o slovní spojení, které si mladoboleslavská Škoda vysloužila za řadu svých neotřelých nápadů.

Do pátrání po významu sloganu české automobilky se pustil Adrian Padeanu z amerického serveru Motor 1. Ten připomněl, že vznik společnosti se datuje už do roku 1895. V té době, pod názvem Laurin & Klement, vyráběla firma jízdní kola a motocykly. Na automobily přišla řada až o deset let později.

Design

Nyní jsou v módě SUV. Víte ale, jaké karosérie aut byly oblíbené dříve?

Jedním z posledních výrobků L&K, než společnost v roce 1925 koupila plzeňská Škoda, byl Model 110. Ten je mnohými považován za předchůdce sloganu "Simply Clever". Automobil totiž nabízel plně skládací prostřední řadu sedadel, takže mohl poskytnout mnohem více místa pro cestující vzadu. Vůz zaujal také vyklápěcím čelním sklem a chytrým umístěním rezervy. Při výměně kola nebylo nutné vyndávat zavazadla.

Zajímavosti | Škoda

Škoda Felicia, 110R a teď Kodiaq. V Kvasinách vyrobili už 2 miliony aut

Dalším vozem s řadou unikátních nápadů byla Škoda 256. Ta se nabízela v celé řadě variant, včetně autobusů, sanitek a nákladních aut. V jinak nevyužitém prostoru se nacházel vysouvací box se štěrkem a lopatkou, což mělo řidičům pomoci při problémech s trakcí. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Do jinak nevyužitého prostoru byl umístěn box se štěrkem a lopatkou. Využíval se ale na ukládání nejrůznějších drobných předmětů

Ukázkovým příkladem chytrosti nápadů Škody byl model Popular z roku 1930. Během svého životního cyklu obdržel automobil celou řadu užitečných doplňků, včetně sady kovových lyží. Ty byly poprvé testovány v roce 1935 v lyžařském areálu Špindlerův Mlýn. Hlavním důvodem této novinky byl fakt, že během tuhých zim se řidiči se svými vozy těžko dostávali do horských chat. Následně se ukázalo, že vychytávkou mohou využít i bezpečnostní složky při hlídkování na hranicích v horských hřebenech. Speciální vozy Popular měly kovové lyže na přední nápravě a řetězy na zadních kolech.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Píše se rok 1935 a Škoda na kola nasazuje sadu lyží. Nápad se poprvé testoval v lyžařském areálu Špindlerův Mlýn

Jednoduše chytré nápady aplikuje mladoboleslavská společnost do svých automobilů dodnes. Jedná se například o deštník umístěný v předních dveřích, obdobně jako u vozů Rolls-Royce. Zaujme také odnímatelná LED lampička v zadním zavazadlovém prostoru či škrabka, která se schovává ve víku nádrže. A lze údajně využít také jako lupa...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vynalézavé nápady aplikovala Škoda i do Kodiaqu. Ten nabízí škrabku uschovanou ve víku nádrže, či vyjímatelnou LED svítilnu
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2008
Stav: 172 415 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Fabia 1.2
Rok výroby: 2005
Stav: 155 965 km
Cena: 40 000 Kč
Škoda Fabia 1.2
Rok výroby: 2006
Stav: 162 407 km
Cena: 40 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků