Američané mají poprvé v historii spotřebu nižší než 10 l/100 km

Nemyslete si, že Američané se vyžívají v tom, jak je u nich všechno největší a že každý den dojíždí do práce osmiválcovým monster truckem se čtyřmi kompresory, plivajícím plameny. Oni řeší spotřebu paliva svých aut stejně jako my, ve většině aut denní potřeby dnes mají čtyřválce a šestiválce.

Zajímavosti | Bezpečnost | Život řidiče | Palivo

Do parkovacího stání zacouvejte, snížíte si tak spotřebu paliva

EPA, tedy vládní Agentura pro ochranu životního prostředí, teď vydala prohlášení, podle kterého se průměrná spotřeba nových aut prodaných v roce 2013 udržela pod hranicí 10 l/100 km. Přesné číslo vychází na 9,76 litru na 100 km. Už v roce 2012 se prodala auta, jejichž spotřeba dosahovala na 9,97 l/100 km, takže se Američanům podařilo udržet klesající trend. Letos údajně vycházejí hodnoty ještě lépe.

Tak úsporná auta Američané ještě nikdy nekupovali. Jenže EPA chce do roku 2025 dostat průměrnou spotřebu nových aut pod 6 l/100 km. A to podle agentury nepůjde bez aspoň desetiprocentního podílu prodejů elektromobilů každý rok. Jenže Američanům, stejně jako komukoli jinému, se do elektromobilů moc nechce.

Zajímavosti | Život řidiče | Technika | Palivo

Skutečná spotřeba vs udávaná: Čím větší motor, tím lepší

Samozřejmě je také něco jiného spotřeba udávaná a spotřeba skutečná v reálném provozu. I v USA muselo několik automobilek upravit hodnocení spotřeby, které bylo nadsazené proti skutečnosti. Nejvíce se to dotklo značek Kia a Hyundai, v poslední době musel spotřebu upravit i Mercedes-Benz.

Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 110 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 17 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků